شناسهٔ خبر: 31203 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

هیچ مرجعی حق سانسور و ممیزی قبل از چاپ نشریات دانشجویی را ندارد

حسین میرزایی در مراسم افتتاحیه جشنواره نشریات دانشجویی منطقه یک کشورگفت : مطبوعات جزو اصلی ترین نقش آفرینان حوزه عمومی هستند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ در این مراسم دکتر میرزایی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه نشریات دانشجویی نقش مهم و کلیدی دیده بانی جامعه و دانشگاه را به عهده دارند، اظهار داشت : ایفای منطقی این نقش کارویژه هایی را طلب می‌کند و الزاماتی را هم به وجود می آورد که بر اساس آن قوانینی در حوزه نشریات دانشجویی منبعث از قانون مطبوعات کشور تدوین شده است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به قوانین و مقررات حوزه مطبوعات گفت : وفق قانون مطبوعات هیچ مقام دولتی و غیردولتی حق ندارد برای چاپ مطلب یا مقاله‌ای در صدد اعمال فشار بر نشریات برآید یا به سانسور و کنترل محتوای نشریات مبادرت ورزد.

وی افزود : به صورت منطقی اگر قرار باشد فعالیت دیده بانی صورت بگیرد، این دیده‌بانان در مقام نگارش و انعکاس نظریات در قالب نشریات دانشجویی، طبق قانون باید حق داشته باشند آنچه را که به نظرشان می رسد انعکاس دهند .

دکتر میرزایی گفت : مطابق قانون مطبوعات هیچ مرجعی حق سانسور و ممیزی قبل از چاپ را در نشریات دانشجویی ندارد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم ،وی افزود: در قالب قانون مطبوعات هر گاه نشریه ای مطلبی مشتمل بر توهین، افترا و خلاف واقع انتشار دهد، مدیر مسئول آن نشریه از طریق مبادی ذی ربط قانونی و قضایی مورد بازخواست قرار می گیرد .

نظر شما