شناسهٔ خبر: 31245 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جزئیات جلسه هیات امنای دانشگاه شهید بهشتی با حضور فرهادی برگزار شد.

نخستین جلسه هیات امناء دانشگاه شهید بهشتی در سال ۹۴ با حضور دکتر فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد ساختار تشکیلاتی دانشگاه بازنگری و تصویب شد .

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ نخستین جلسه هیات امناء دانشگاه شهید بهشتی در سال ۹۴ با حضور دکتر فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و اعضای حقوقی و حقیقی در حوزه ریاست روز گذشته در این دانشگاه برگزار شد.

بازنگری و تصویب ساختار تشکیلاتی دانشگاه

دکترمحمد مهدی تهرانچی در گفتگو با مهر در باره مصوبات نخستین جلسه هیات امنا دانشگاه شهید بهشتی گفت: دراین جلسه ساختار تشکیلاتی دانشگاه متناسب با برنامه راهبردی دانشگاه بازنگری و تصویب شد.

وی ادامه داد: این ساختار ویژگی های خاصی دارد و متناسب با تحولات عرصه علم و فناوری و وظایف دانشگاه ها تدوین شده است .

ایجاد مدیریت امور هیات علمی

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به چند ویژگی ساختار دانشگاه گفت: در این ساختار، امور هیات علمی که در گذشته در معاونت آموزشی انجام می گرفت خود دارای یک مدیریت در حوزه ریاست شد که کیفیت و مباحث توانمندی اساتید دراین معاونت انجام گرفته و دارای دبیرخانه جذب و هیات ممیزه است.

ایجاد مدیریت پژوهش تحصیلات تکمیلی

وی ادامه داد: پژوهش تحصیلات تکمیلی به حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه منتقل شد در گذشته چندان به مساله پژوهش تحصیلات تکمیلی توجه نمی شد و مساله آموزش تحصیلات تکمیلی در اولویت بود که براساس این ساختار ، مدیریت پژوهش تحصیلات تکمیلی در معاونت پژوهشی دانشگاه ایجاد شد.

تهرانچی افزود: یکی دیگر از ویژگی این برنامه این است معاونت پژوهشی و معاونت آموزشی به صورت جداگانه موضوع تبادلات علمی و بین المللی را پیگیری می کنند، تبادلات علمی بین المللی بین دانشگاهی توسط معاونت پژوهشی و جذب و پذیرش دانشجویان غیرایرانی در معاونت آموزشی صورت می گیرد.

انتقال امور اجرایی سطوح پایین تر از حوزه ریاست و معاونان

وی به بحث مدیریت و نظارت و راهبردی اشاره کرد و یادآورشد: مدیریت و نظارت و راهبردی به عنوان یک مدیریت به حوزه ریاست منتقل شد، در سیاست جدید اجرا از حوزه ریاست و معاونت به سطوح پایین تر منتقل شد.

ایجاد مرکز تعالی در آموزش

تهرانچی افزود: یک مرکز تعالی درآموزش ایجاد شد که بحث کیفیت و استاندارد در شیوه آموزش و توسعه فرایند ها را پیگیری می کند و ساختار جدید نکات بسیار برجسته ای دارد که منجر به اداره بهتر دانشگاه همراه با تمرکز زدایی و چابک سازی ساختار می شود.

موافقت با بازنگری ساختار علمی دانشگاه

وی ادامه داد: همچنین هیات امنا با پیشنهاد دانشگاه مبنی بر لزوم بازنگری ساختار علمی دانشگاه موافقت کرد و جلسه آینده ساختار جدید علمی دانشگاه را ارایه می دهیم که بتواند متناسب با تحولات علمی حرکت کند.

بازنگری عناوین گروه ها

رئیس دانشگاه شهید بهشتی افزود: همچنین گروه ها اجازه دادند، عناوین گروه ها و چیدمان گروه های دانشگاه را توسط دانشگاه و دانشکده ها بازنگری کنیم و متناسب با تحولات علمی حرکت کنیم .

وی یادآورشد : جلسه آینده هیات امنا دانشگاه شهید بهشتی مرداد ماه برگزار می شود.

نظر شما