شناسهٔ خبر: 31252 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

روایتی از رستورانی سه‌ستاره به صرف سوشی

«سوشی و رویای جیرو» روایتی جالب از رستورانی دارد که صاحب ۸۵ ساله آن موفق شده این رستوران را با ۱۰ صندلی به محلی پرطرفدار تبدیل کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، مستند «سوشی و رویای جیرو» محصول ۲۰۱۱، پنجشنبه ۲۷ فروردین ماه در یک قسمت ۸۰ دقیقه‌ای در قالب برنامه «آنسو» از شبکه مستند پخش می‌شود.

جیرو و رویای سوشی

«سوشی و رویای جیرو» داستان پیرمرد ۸۵ ساله‌ای را روایت می‌کند که به باور عده‌ زیادی از مردم، بزرگترین آشپز سوشی در جهان است. او مالک رستوران جیرو است. این رستوران که ۱۰ صندلی در آن جای داده شده است و فقط در آن سوشی سرو می‌شود، در ایستگاه متروی توکیو واقع شده است.

این رستوران علی‌رغم ظاهر ساده‌ خود، نخستین رستورانی است که بر اساس معیار امتیازدهی جهانی به عنوان یک رستوران سه ستاره‌ معتبر شناخته می‌شود و عاشقان سوشی در سرتاسر جهان به طور مکرر از آن بازدید می‌کنند و ماه‌ها قبل برای حضور در آن، صندلی رزرو کرده و هزینه‌ فراوانی را برای نشستن روی صندلی‌‎های پرطرفدار سالن غذاخوری آن صرف می‌کنند.

جیرو و رویای سوشی

فیلم مستند «سوشی و رویای جیرو» روایتی زیبا را در مورد کار، خانواده و هنر کامل زیستن ارائه می‌کند و زندگی جیرو را به عنوان یک زندگی موفق و بی‌نظیر در دنیای آشپزی معرفی کرده و جیرو را به عنوان یک پدر دوست داشتنی و در عین حال پیچیده به تصویر می‌کشد.

«آنسو» به پخش و بررسی بهترین‌های سینمای مستند جهان اختصاص دارد و در هر قسمت یكی از آثار برتر سینمای مستند جهان را با حضور كارشناسان خبره، پخش و سپس نقد و بررسی می‌کند.

جیرو و رویای سوشی

این مجموعه توسط محمد حمیدی مقدم ساخته شده و هر روز ساعت ۱۶ از شبکه مستند پخش می‌شود.

نظر شما