شناسهٔ خبر: 31265 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«سرمایه نادان» منتشر می‌شود

پروفسور مارکو مِنِگوتزو، استاد تاریخ هنر معاصر می‌گوید اخیراً مشغول نگارش کتاب «سرمایه نادان» است. همچنین قرار است کتاب «داستان کوتاه جهانی‌شدن در هنر و عواقب بعدی آن» وی نیز به فارسی ترجمه شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ پروفسور مارکو مِنِگوتزو مولف ۲۴ جلد کتاب درباره تاریخ هنر معاصر درباره جدیدترین اثر در دست نگارش خود گفت: کتاب «سرمایه نادان» با عنوان فرعی تاثیر نادانی بر هنر، آخرین اثری است که اکنون در حال نگارش آن هستم.

وی افزود: امروز افرادی وارد عرصه هنر شده‌اند که به آن به صورت تجاری نگاه می‌کنند و در واقع لزوماً ذوق و دانش هنری، هنرمندان با مهارت و قوی این عرصه را ندارند. همچنین در دنیای امروز این خطر و ریسک وجود دارد که هنرمند به دلیل غلبه عرصه تجارت در این حوزه نوع کارش را برای تطبیق با تجارتی شدن هنر تغییر می‌دهد و ذائقه‌اش عوض می‌شود. 

این استاد تاریخ هنر معاصر همچنین درباره یکی از آخرین کارهای منتشر شده با عنوان «داستان کوتاه جهانی‌شدن در هنر و عواقب بعدی آن» گفت: این کتاب درباره اثر جهانی شدن روی هنر است. امروزه دنیا تبدیل به دهکده جهانی شده و هنر نیز از حالت انحصاری و ملی خارج و به امری جهانی تبدیل شده است.

منگوتزو از ترجمه فارسی این کتاب به همت بنیاد فیض نیا خبر داد و یادآور شد: قرار است این کتاب به زبان فارسی ترجمه شود و در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

نظر شما