شناسهٔ خبر: 31298 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزیده جشنواره عمار روی آنتن

مستند اندیشه حیات امروز شنبه ۲۹ فروردین ماه، ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه مستند سیما پخش می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، این مستند ۲۹ دقیقه ای به کارگردانی محمد موسوی و مصطفی مهاجر به ماجرای تقابل جبهه استکبار و دنیای اسلام پرداخته است و الگو پذیری کشورهای اسلامی را از یکدیگر مورد بررسی و آسیب شناسی قرار می دهد.همچنین مستند یاد شده به طور ویژه به بررسی نقش حزب الله لبنان در پاکستان می پردازد.

اندیشه حیات، جایزه بیداری اسلامی سینمای مستند در بخش بین الملل سومین جشنواره عمار را کسب کرده است.

تهیه کننده آن احسان اصغر زاده است. محمد حشمتی مدیر تولید ایران و اعجاز علی تقوی مدیر تولید این مستند در پاکستان است.ابوالفضل علی حیاتی نیز به عنوان عکاس با اندیشه حیات همکاری کرده است و حسین محمودیان ، گویندگی آن را بر عهده دارد.



**ماهی گیری جیم جارموش و تام ویتس در شبکه مستند

فیلم مستند ماهی گیری با جان، اثر جان لوری محصول سال ۲۰۰۳ در قالب برنامه آنسو از شبکه مستند پخش می شود.

ماهی گیری با جان بر اساس یک مجموعه مستند تلویزیونی ساخته شده است که جان لوری ساخت آن را از سال ۱۹۹۱ آغاز کرد و در سال ۲۰۰۳ فیلمی طولانی براساس آن ساخت.

جان لوری که خود کارگردان، بازیگر و موسیقی دان است از آغاز دهه ۱۹۹۰ سفرهایی را با تعدادی از عوامل سینما به قصد ماهی گیری آغاز کرد که مشهور ترین آن ها جیم جارموش، تام ویتس، ویلم دافو و دنیس هاپر بودند. ماهی گیری برای آن ها بهانه ای بیشتر نبود؛ زیرا هیچ یک توانایی و دانشی درباره ماهی گیری نداشتند.

لوری قصد داشت به جای گفت وگو با این افراد (مثلاً در محیط های پوشیده و سربسته) به یکی از مناطق دور و نزدیک جهان (همچون جاماییکا، نیویورک، سن خوزه، تایلند) سفر کند تا آنها حرف هاشان را در طول مسیر و سفر بزنند. 

جان لوری در دو فیلم «Stranger Than Paradise» و «Down by Law» به کارگردانی جارموش بازی کرده است؛ او در فیلم دوم با تام ویتس همبازی بود؛ «پاریس تگزاس» و « Wild at Heart» از دیگر فیلم های مطرح لوری در مقام بازیگر است.

ماهی گیری با جان در دو قسمت به نمایش درمی آید که قسمت اول آن روز شنبه ۲۹ فروردین ماه و قسمت دوم آن یکشنبه ۳۰ فروردین ماه از شبکه مستند پخش می شود.

آنسو ساخته محمد حمیدی مقدم با هدف پخش و نقد بهترین های سینمای جهان هر روز ساعت ۱۶ از شبکه مستند سیما پخش می شود.



**آشنایی کودکان و نوجوانان با هنر در برنامه دست های من شبکه دو

برنامه تلویزیونی دست های من به تهیه کنندگی محمد زارعان از شنبه، ۲۹ فروردین ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه برای کودکان و نوجوانان روی آنتن می رود. 

این برنامه تلویزیونی در ۵۲ قسمت ۱۵ دقیقه ای می کوشد تا این گروه سنی را با هنر ، آشنا و خودباوری و قوه خلاقیت آنها را تقویت کند. 

دست های من در سه بخش ساخت و ساز، ناگهان رنگ و هیجان دست ها به خردسالان، کودکان و نوجوانان می آموزد چطور با استفاده از انگشتان خود کارهای حجمی بسازند یا نقاشی بکشند.

این اثر تلویزیونی یک مجری ثابت خواهد داشت که هر روز در برنامه ظاهر می شود و با یک دغدغه مشخص کار خود را آغاز می کند، اجرای این بخش به احمد نگهبان - یکی از هنرمندان کشور - سپرده شده است.

دست های من اثری انگیزشی است که به کمک محصولات هنری شگفت انگیزی که در این برنامه خلق می شوند، بچه ها را برای ورود به دنیای هنر راغب و آماده می کند.

دست های من به سفارش گروه کودک و نوجوان شبکه دو تولید شده است.
 

نظر شما