شناسهٔ خبر: 31300 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آغاز ثبت نام بن کارت های دانشجویی نمایشگاه کتاب از امروز

قائم مقام و معاون اجرایی بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از آغاز ثبت نام دانشجویان برای دریافت بن کارت های الکترونیک از بعد از ظهر امروز شنبه ۲۹ فروردین ماه خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، امیر مسعود شهرام نیا افزود: دانشجویان سراسر کشور می توانند از بعد از ظهر امروز شنبه (۲۹ فروردین) با مراجعه به وبسایت http://bon.tibf.ir نسبت به تکمیل مراحل ثبت نام اقدام کنند.

وی افزود: با هماهنگی های انجام شده اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال برای دانشجویان و طلاب در نظر گرفته شده که نسبت به سال گذشته ۳۰ میلیارد ریال افزایش داشته است.

قائم مقام نمایشگاه با اشاره به سهمیه بندی استانی اعتبار در نظر گرفته شده برای دانشجویان سراسر کشور عنوان کرد: برای اولین بار با توجه به تعداد دانشجویان هر استان اقدام به سهمیه بندی این اعتبار کرده ایم. با این اقدام تمامی دانشجویان در سراسر کشور می توانند با سهیمه درنظر گرفته شده برای آن استان نسبت به ثبت نام اقدام کنند؛ با این برنامه ریزی دانشجویان هر استان صرفا مجاز به استفاده از سهمیه استانی خود هستند و دیگر نمی توانند با مراجعه زودتر به سایت از اعتبارات استان های دیگر استفاده کنند.

وی درباره مهلت ثبت نام گفت: دانشجویان و طلاب فرصت دارند تا تاریخ ۵ اردیبهشت ماه نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۱۶ تا ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می شود.



**ضرورت استفاده از مدیران هنری در نمایشگاه کتاب تهران

هدی حدادی، نویسنده و تصویرگر درباره نمایشگاه کتاب تهران گفت: نمایشگاه کتاب تهران نیاز به اصلاحاتی در حوزه فضای برگزاری دارد و به همین منظور باید از نمایشگاه های معتبر دنیا الگو برداری کرد.

حدادی، نویسنده و طراح کتاب با مقایسه نمایشگاه کتاب تهران با سایر نمایشگاه های بین المللی اظهار کرد: نمایشگاه کتاب تهران در مقایسه با نمایشگاه های معتبر جهان از لحاظ بصری متفاوت است و اختلافات زیادی در این حوزه دیده می شود. به زبان ساده شکل و شمایل نمایشگاه کتاب تهران از درب های ورودی گرفته تا مسیر ها، سالن ها و تا ریزترین جزییات مثل نام و شماره غرفه ها دلنشین نیست و نیاز به تغییر دارد.

وی ادامه داد: ای کاش مسوولان نمایشگاه کتاب تهران یک تیم کارآزموده از مدیران و طراحان هنری تشکیل می دادند تا شاهد بهتر شدن نمایشگاه باشیم و فضا به سمت حرفه ای شدن برود.

این نویسنده با اشاره به الگوبرداری از نمایشگاه های معتبر دنیا گفت: من مطمئن هستم که مدیران نمایشگاه تهران به نمایشگاه های زیادی در سراسر دنیا سفر کرده اند و می توانند از تجربیات خود برای بهتر شدن نمایشگاه کتاب استفاده کنند.

وی ادامه داد: نمایشگاه کتاب تهران اکنون محیطی ناهماهنگ و بی نظمی را از لحاظ بصری و همچنین صوتی دنبال می کند و مدام با بلندگوهای گوش خراش به تبلیغ گروه آموزشی و کتاب کمک درسی و کنکور می پردازد که تحمل این وضعیت دشوار است و این فضا باید تغییر کند.

حدادی بخش کتاب های آموزشی را پرمخاطب ترین بخش نمایشگاه کتاب تهران دانست و بیان کرد: هرساله به دلیل ارائه تخفیف در بخش کتاب های آموزشی، با خیل عظیم خریداران کتاب های کنکور و کمک درسی روبه رو هستیم که این وضعیت نمایشگاه را از فضای فرهنگی دور می کند. حتی نحوه تعبیه غذاخوری ها و کیوسک ها چندان مناسب نیست و نیاز به بازنگری دارد.

این نویسنده و تصویرگر در پایان اظهار کرد: نمایشگاه کتاب تهران باید به استانداردهای یک نمایشگاه بین المللی نزدیک شود تا بتوانیم به آنچه مدنظر مسوولان است، برسیم.



**انتخاب ۱۱ استان برای معرفی ظرفیت های نشر استانی در نمایشگاه کتاب تهران 

۱۱ استان در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران با برگزاری سلسله نشست ها به معرفی ظرفیت های استانی خود در حوزه چاپ و نشر می پردازند.

این استان ها بر اساس روزهای نمایشگاه به ترتیب عبارتند از: قزوین (۱۶ اردیبهشت)، قم (۱۷ اردیبهشت)، خراسان رضوی (۱۸ اردیبهشت)، گیلان (۱۹ اردیبهشت)، مازندران (۲۰ اردیبهشت)، کردستان (۲۱ اردیبهشت)، زنجان(۲۲ اردیبهشت)، فارس (۲۳ اردیبهشت)، همدان (۲۴ اردبهشت)، کرمان (۲۵ اردیبهشت)، هرمزگان (۲۶ اردیبهشت).

بر اساس این گزارش، بنا به مصوبه شورای برنامه ریزی بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در ۱۰ روز برگزاری نمایشگاه، روزانه یک استان به معرفی ظرفیت ها و برنامه های آن استان در حوزه نشر خواهد پرداخت.هر یک از این استان ها در روزهای تعیین شده با برگزاری سلسله نشست های تخصصی در بخش های مختلف نمایشگاه به معرفی صنعت نشر استان و چشم انداز آن در آینده می پردازد.

نظر شما