شناسهٔ خبر: 31301 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ایران برای جذب یک میلیون گردشگر چینی در سال تلاش می کند

مسوول غرفه جمهوری اسلامی ایران در یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری چین موسوم به 'سی.او.تی.تی.ام' از تلاش دست اندرکاران صنعت گردشگری کشور جهت جذب یک میلیون گردشگر چینی در سال خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ محمدعلی اسلامی مسرور که در حاشیه این نمایشگاه از چین به عنوان یکی از بزرگترین صادرکننده های گردشگر به جهان نام برد و گفت همکاری نزدیک سازمان های گردشگری دو کشور، می تواند برای رونق صنعت گردشگری کشورمان بسیار سودمند باشد.

وی یادآور شد: چین در سال ۲۰۱۱ میلادی سومین مقصد گردشگری دنیا و بزرگترین صادرکننده گردشگر به جهان معرفی شد و بر اساس برآوردهای سازمان جهانی جهانگردی، جمعیت گردشگران خروجی این کشور در سال ۲۰۲۰ میلادی به ۱۰۰ میلیون نفر خواهد رسید.

کارشناس امور گردشگری کشورمان خاطرنشان کرد: وضعیت موجود به طور حتم تلاش های زیادی را در میان کشورهای مختلف گردشگرپذیر ایجاد می کند تا به هر شکل ممکن، سهمی از این جمعیت میلیونی را جذب کنند.

وی ادامه داد: به همین خاطر حضور در این نمایشگاه برای همه کشورها از جمله ایران دارای اهمیت قابل توجهی است.

اسلامی مسرور، با اشاره به روابط خوب دو کشور ایران و چین طی سالهای اخیر و گسترش روز افزون این روابط، تعامل و همکاری بیشتر نهادهای دولتی کشورمان جهت حضور مناسبت تر بخش خصوصی در این بازار گسترده را خواستار شد.

مسوول غرفه ایران در نمایشگاه سی.او.تی.تی.ام پکن یادآور شد: ما توجه ویژه ای به توریست های چینی داریم و چنانچه بتوانیم حداقل یک درصد این توریست ها را در طول سال جذب کنیم، رقمی معادل ۱ میلیون نفر را شامل می شود.

او ادامه داد: البته تحقق این مهم نیازمند فراهم شدن عوامل مختلف از جمله؛ افزایش امکانات داخلی، افزوده شدن بر تعداد هتل ها و اقامتگاهها مطابق با استانداردهای بین المللی، ارتقای کیفیت در صنعت حمل و نقل و البته همکاری سازمانهای دولتی با بخش خصوصی است.

اسلامی مسرور، حضور در نمایشگاه های بین المللی را بستر مناسبی برای توسعه صنعت گردشگری دانست و خاطرنشان کرد: حضور در چنین نمایشگاههایی فرصت خوبی را برای معرفی جاذبه ها، تعامل با دولت ها و مردم سایر کشورها فراهم می سازد که این مهم به خودی خود تاثیر بسزایی در گسترش ارتباطات میان کشورهای دارای جاذبه های گردشگری دارد.

این کارشناس مسائل گردشگری اظهار داشت: ایران همه ساله یا از طریق سازمان میراث فرهنگی و یا از طریق جامعه تورگردانان در این نمایشگاه حضور می یابد تا این بازار برای کشور همچنان حفظ شود.

وی عمده ترین مشکلات پیش روی بخش های خصوصی برای حضور در چنین نمایشگاههایی را نبود حمایت کننده مالی دانست و یادآور شد:درصورتی که این بخش ها از حمایت مالی مناسبی از سوی نهادهای دولتی بهره مند شوند، می توانند فعالیت های خود را در سطحی گسترده تر انجام داده و به معرفی بیشتر جاذبه های گردشگری کشور بپردازند.

اسلامی مسرور با بیان اینکه در این دوره از نمایشگاه هیچ یک از نهادهای دولتی حضور نداشتند، اظهار داشت: معرفی جاذبه های گردشگری به طور کامل از عهده بخش خصوصی خارج است و لازم است سازمانهای دولتی وارد این عرصه شده و با حضور خود در چنین نمایشگاههایی، خلاء های موجود را برطرف و حضور ایران را پررنگ تر کنند.

یازدهمین نمایشگاه تخصصی گردشگری و تجارت گردشگری خروجی چین موسوم به (COTTM)، از ۲۶ فروردین ماه جاری با حضور آژانس ها و شرکت های مسافرتی بیش از ۷۰ کشور جهان به مدت سه روز در شهر پکن پایتخت چین برگزار شد.

به گزارش ایرنا، پنج موسسه گردشگری از بخش خصوصی ایران نیز در این نمایشگاه حضور داشتند تا بخشی از جاذبه های گردشگری ایران و خدمات مسافرتی و اقامتی کشورمان را به علاقه مندان و بویژه متخصصان بین المللی صنعت گردشگری عرضه کنند.

موسسات مسافرتی و گردشگری 'ایران دوستان'، 'پردیسان'، 'آی تو'، 'کوله بار سفر' و 'گشت روی شیراز' نمایندگان کشورمان در این نمایشگاه بین المللی بودند که به همت 'جامعه تورگردانان ایران (ITOA)' و در فضایی به وسعت ۶۰ مترمربع غرفه هایی را برای معرفی خدمات خود دایر کردند.

در مجموع ۱۵۰ غرفه در این دوره نمایشگاه، از سوی کشورهای مختلف برپا شد.
 

 

 

انتهای پیام /* 

نظر شما