شناسهٔ خبر: 31305 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اعطای بورس خارج به ۱۰۰ دانشجوی دوره دکتری

معاون وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در سال جاری به ۱۰۰ نفر از بین نفرات پذیرفته شده در آزمون دوره دکترای نیمه متمرکز، بورس خارج از کشور اعطا می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ مجتبی صدیقی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا این مطلب را بیان کرد. 

براساس نتایج اولیه آزمون دوره دکتری (PHD) نیمه متمرکز سال ۱۳۹۴ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور که چهارشنبه ۲۶ فروردین ماه اعلام شد، ۵۶ هزار و ۷۴۰ داوطلب از ۱۶۴ هزار و ۵۸۷ داوطلب در جلسه آزمون، مجاز به انتخاب رشته شده اند و متقاضیان دریافت بورس خارج از کشور در زمان انتخاب رشته باید گزینه مربوطه را نیز انتخاب کنند.

صدیقی درباره ظرفیت بورس داخل کشور نیز گفت: بورس داخل فقط به دانشگاه های کوچک، در حال توسعه و جدید التاسیس اعطا خواهد شد.

معاون وزیر علوم افزود: ما ظرفیت های بورس داخل را به دانشگاه ها ابلاغ می کنیم و دانشگاه ها نیز مطابق با روال گذشته افراد مورد نظر خود را برای دریافت بورس معرفی می کنند.

در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۱۳۹۴ تعداد ۲۰۱ هزار و ۶۶۰ داوطلب ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۸۷ هزار و ۵۱۲ نفر زن (۴۳.۴۰ درصد ) و ۱۱۴ هزار و ۱۴۸ نفر مرد (۵۶.۶۰ درصد) هستند.

نظر شما