شناسهٔ خبر: 31307 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«فراتحلیل مطالعات خانواده در ایران» به بازار کتاب می‌آید

محمدمهدی لبیبی، نویسنده و عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی از پایان کار تالیف کتاب «فراتحلیل مطالعات خانواده در ایران» خبر داد و گفت: این کتاب در راستای بررسی اندیشه اجتماعی خانواده‌های ایرانی نوشته شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا، محمد‌مهدی لبیبی، مولف و عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی عنوان کرد: کار تالیف کتاب «فراتحلیل مطالعات خانواده در ایران» به پایان رسیده و قرار است مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا‌و‌سیما در قم آن را به چاپ برساند.

وی با اشاره به این‌که در این کتاب اندیشه اجتماعی خانواده ایرانی مورد بررسی قرار گرفته است، اظهار کرد: یکی از مزایای اصلی کار فراتحلیل نگاه عقلانی و منطقی به پدیده‌ها منهای بزرگنمایی است.

لبیبی ادامه داد: این کتاب موارد تحقیقی چند پژوهشگر درباره خانواده  را در بردارد و به عبارتی تحلیلِ تحلیل‌هایی است که سایر پژوهشگران درباره بحران‌های خانواده به انجام رسانده‌اند.

صاحب کتاب «جامعه‌‌شناسی خانواده در قرن بیست و یک» با اشاره به این‌که  تحلیل تحلیل‌های انجام گرفته نتایج بهتری در پی دارد گفت: در فراتحلیل از هرگونه بزرگنمایی که متاسفانه در ادبیات ایرانیان جایگاهی خاصی دارد، جلوگیری می‌شود، زیرا بزرگنمایی اغلب دور از واقعیت است.

وی ادامه داد: در فراتحلیل امکان بررسی مطالعات مختلفی  وجود دارد که هر کدام بنا به علاقه و نگاه پژوهشگر از زوایای مختلفی بررسی شده است که کلیت آن می‌تواند اثربخشی بهتری داشته باشد.
لبیبی، اعتباربخشی نگاه عقلانی و فراتحلیل را بسیار مطلوب خواند و افزود: در این کار، امکان بررسی کار تمام پژوهشگران فراهم آمده است و در پایان نیز چند نمونه و مورد اصلی از معضلات خانواده استخراج شده است تا با تاسی به آنها بتوان روند پیشرفت آنها را کُند کرد.

محمدمهدی لبیبی، جامعه‌شناس و عضو هیات علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی است که علاوه بر عضویت پیوسته در انجمن جامعه‌شناسی ایران، تالیفاتی نیز داشته است.

«جامعه‌شناسی تاریخی ازدواج»، جامعه‌شناسی جرائم خشن»، «خانواده در قرن بیست و یک» و«زندگی  مرگ مولف» و نیز «کنترل رسانه‌ها در عراق» در کنار «لیبرال دموکراسی؛ آرزویی ناتمام» از جمله تالیفات این متخصص حوزه خانواده است.

 بنا به گفته لبیبی قرار است  کتاب «فراتحلیل مطالعات خانواده در ایران» به زودی از سوی مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا وسیما در استان قم منتشر و به بازار کتاب راه یابد.

نظر شما