شناسهٔ خبر: 31331 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتابخانه ملی قصد انصراف از حضور در نمایشگاه کتاب را ندارد

معاون کتابخانه ملی ضمن اشاره به نحوه حضور این سازمان در نمایشگاه کتاب تهران طی سال‌های گذشته و صرف بودجه‌های زیاد برای آن، در عین حال گفت: کتابخانه ملی قصد انصراف از حضور در نمایشگاه کتاب را ندارد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  غلامرضا امیرخانی معاون کتابخانه ملی ایران در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه سازمان‌های دولتی از جمله سازمان اسناد و کتابخانه ملی هر ساله مبالغ هنگفتی برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هزینه می‌کنند، آیا امسال کتابخانه ملی امسال قصد انصراف از حضور در نمایشگاه را ندارد؟، گفت: خیر، اتفاقاً برداشت من این است که کتابخانه ملی باید بسیار پررنگ در نمایشگاه کتاب تهران شرکت کند.

وی در عین حال یادآور شد: البته قبول دارم که سازمان ما در چند سال گذشته غرفه‌های نسبتاً بزرگی داشت و معمولاً هم بخش اندکی از آن به عرضه کتاب‌ها و منشورات سازمان اختصاص داشت و عمده کاری که می‌کرد، ارائه خدمات عضویت و این حرف‌ها بود.

این مقام مسئول در سازمان اسناد و کتابخانه ملی در پاسخ به این سوال که هر ساله غرفه بزرگی برای این سازمان و طبیعتاً از محل بودجه‌های دولتی و بیت‌المال در نمایشگاه برپا می‌شد که خروجی چندانی هم نداشت، افزود: من در حال حاضر می‌توانم این را بگویم که امسال کمیته‌ای در سازمان برای بررسی نحوه حضور در نمایشگاه کتاب تهران تشکیل شده است و قطعاً سازمان اسناد و کتابخانه ملی در نمایشگاه امسال حضور دارد اما درباره نحوه این حضور، موضوع را باید از روابط عمومی سازمان جویا شوید.

غرفه کتابخانه ملی

اعلام حضور سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در حالی است که این سازمان سال گذشته در اولین اقدام با هدف کاهش هزینه‌های اضافه، از حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت انصراف داده بود. فریبرز خسروی سخنگوی این سازمان گفته بود: حضور کتابخانه ملی در این قبیل نمایشگاه‌ها که مختص ناشران است، توجیهی ندارد.

انصراف کتابخانه ملی از حضور در نمایشگاه کتاب فرانکفورت در حالی صورت گرفت که کتابخانه ملی در سال‌های گذشته، معمولاً حضوری متراکم در این نمایشگاه داشت و گاه برای اعلام برنامه‌هایش در نمایشگاه کتاب فرانکفورت، نشست خبری برگزار می‌شد هر چند این حضور هم تنها به دیدار رئیس کتابخانه ملی با یکی دو شخصیت نه چندان مطرح غیرایرانی و رونمایی از برخی دواوین شعرای کلاسیک ایران مانند حافظ و مولوی و خیام، می‌گذشت.

نظر شما