شناسهٔ خبر: 31337 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آلبوم جدید اردشیر کامکار در راه انتشار

نوازنده و مدرس پیشکسوت موسیقی ایرانی به زودی آلبوم موسیقی یکی از کنسرت های دو زبانه خود را که سال گذشته در تالار وحدت برگزار شد، منتشر می کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  اردشیر کامکار درباره فعالیت‌های جدیدش اینگونه توضیح داد: مدتی است مشغول ضبط یک آلبوم هستیم که برگرفته از کنسرت مردادماه سال گذشته گروهم در تالار وحدت با صدای وحید تاج و حشمت الله رجب زاده است. آن کنسرت در دو بخش فارسی و موسیقی مقامی منطقه زاگرس نشین کردی، لری و بختیاری برگزار شد که آلبوم نیز بر همین اساس است.

وی افزود: هم اکنون در مراحل پایانی ضبط آلبوم هستیم و طبق پیش بینی هایی که انجام گرفته فکر می کنم دو تا سه هفته دیگر آماده ارائه به بازار موسیقی خواهد بود. البته اینکه آلبوم چه تاریخی به بازار می آید نمی توانم به صورت دقیق اعلام کنم چون تهیه کننده آلبوم باید درباره زمان توزیع اثر اقدامات لازم را انجام دهد.

این هنرمند درباره نام آلبوم نیز بیان کرد: هنوز نامی انتخاب نکردیم اما همزمان با ضبط اثر به فکر این هستیم که هرچه زودتر نامی برای آن انتخاب کنیم. این آلبوم برای من اهمیت فراوانی دارد بنابراین دوست دارم بهترین و زیباترین نامی که می توانیم به آن برسیم برایش انتخاب شود.

کامکار در پایان درباره فعالیت های دیگر خود در عرصه موسیقی نیز تصریح کرد: یکسری قطعه موسیقایی مد نظرم است که از چندی پیش تمایل داشتم آن را در قالب یک کتاب به علاقه مندان عرضه کنم اما به دلیل کمبود وقتی که در عرصه تولید آثار موسیقایی ام دارم هنوز فرصتی برای انتشار آن پیدا نکرده ام اما به زودی تدوین و انتشار این کتاب را در اولویت های برنامه هایم می گذارم تا این پروژه نیز هرچه زودتر به نتیجه برسد.

اردشیر کامکار

در کنسرت مرداد ماه سال گذشته تالار وحدت گروه اردشیر کامکار که به تهیه کنندگی موسسه فرهنگی هنری ققنوس برگزار شد در بخش اول قطعات فارسی چون تصنیف های «زهی عشق» با شعری از مولانا، «جان عشق» با شعری از مولانا، «دیار متروک» و «باز آمدم» با شعری از مولانا و «دل دیوانه» با شعری از جبار امیری به آهنگسازی اردشیر کامکار و خوانندگی وحید تاج اجرا شد، ضمن اینکه تک‌نوازی سنتور و عود و کمانچه و آواز از دیگر قطعه های بخش اول کنسرت بودند.

در بخش دوم این اجرای زنده که به اجرای موسیقی مقامی منطقه زاگرس نشین کردی، لری و بختیاری اختصاص داشت قطعات مقام عزیز بیگی (عزیز بگی)، قدم خیر ( لری)، سیت بیارم (لری)، آسمون ابری (بختیاری)، دایه گیان (کردی) و امشو باران دباره (کردی) با تنظیم اردشیر کامکار و خوانندگی حشمت الله رجب زاده برای علاقه مندان موسیقی مقامی اجرا شد.

کامبیز گنجه ای تنبک، نگار خارکن کمانچه، نی ریز کامکار تار، سیاوش کامکار سنتور، قاسم رحیم زاده تار، سیروان منهویی عود، صائب کاکاوند تار، ترگل خلیقی رباب، کامران احمدی دف نوازندگان گروه اجرایی اردشیر کامکار بودند.

نظر شما