شناسهٔ خبر: 31344 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اظهارات یک مدیر در پی انتخاب «ناهید» در کن

فیلم‌سینمایی «ناهید» که به عنوان نماینده سینمای ایران در جشنواره کن انتخاب شده است، احتمالا با حضور کارگردان و برخی عوامل‌اش در این جشنواره‌ی فرانسوی حضور خواهد داشت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ «ناهید» به کارگردانی آیدا پناهنده از محصولات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است که سال گذشته به عنوان یکی از فیلم‌ اولی‌های این مجموعه تولید شد، البته از این پس قرار نیست این مرکز تولید فیلم‌های کارگردان‌هایی را که اولین تجربه سینمایی خودر ا پشت سر می‌گذارند، برعهده داشته باشد چرا که طبق تغییراتی در زیرمجموعه‌های سازمان سینمایی این مسئولیت به فارابی محول شده است.

سید محمد مهدی طباطبایی‌نژاد درباره انتخاب «ناهید» که ساره بیات، پژمان بازغی،‌نوید محمدزاده و بیژن امکانیان در آن بازی کرده‌اند، گفت: «ناهید» فیلمی خانوادگی و اجتماعی است که زندگی یک زن مطلقه و تلاش او برای تشکیل یک زندگی تازه را روایت می‌کند.

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند تجربی ادامه داد: این فیلم توسط خانم شهابی که پخش آن‌ را برعهده دارد‌ به جشنواره فیلم کن ارسال شد که در نهایت در بخش «نوعی نگاه» این جشنواره پذیرفته شد.

او درباره اینکه آیا عوامل این فیلم برای حضور در جشنواره، راهی کن می‌شوند یا خیر؟ گفت: تلاش می‌کنیم علاوه بر کارگردان، جمعی دیگر از عوامل و بازیگران «ناهید» به جشنواره کن بروند، البته از سال گذشته شورای بین‌الملل سازمان سینمایی درباره اعزام سینماگرانی که به جشنواره کن می‌روند، بنابر لزوم و نیازی که وجود دارد تصمیم‌گیری می‌کند.

طباطبایی‌نژاد در پاسخ به اینکه آیا تمام فیلم‌های اولی که قرار بود در این مرکز تولید شوند به پایان رسیده‌اند یا خیر؟ با اشاره به اینکه مسئولیت تولید و حمایت از این فیلم‌ها به بنیاد سینمایی فارابی واگذار شده است، بیان کرد: در حال حاضر براساس تعهدات قبلی، سه فیلم سینمایی اول در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی دنبال می‌شوند که در بین آنها «متولد ۶۵» به کارگردانی مجید توکلی و تهیه‌کنندگی محمد مهدی عسگرپور به پایان رسیده و منتظر صدور مجوز نمایش آن هستیم.

وی خاطرنشان کرد: دو فیلم «کاکا» به کارگردانی علی سرآهنگ و تهیه‌کنندگی امیر سمواتی و «گیتا» به کارگردانی مسعود مددی و تهیه‌کنندگی شیخ انصاری در مراحل پایانی و فنی هستند.

به گفته وی؛ دو فیلم دیگر هم به کارگردانی قیدی و اشرفی‌زاده از مصوبات تولید در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بودند که با توجه به شروع نشدن مراحل فیلمبرداری، از این پس در بنیاد سینمایی فارابی تولید می‌شوند و فیلمبرداری آن‌ها در سال ۹۴ آغاز می‌شود.

طباطبایی‌نژاد در ادامه با اشاره به اینکه در سال جدید، مرکز گسترش بر تولید فیلم‌های انیمیشن و مستند توجه خواهد داشت‌، گفت: فیلم سینمایی انیمیشن «ابرمردی از نازی‌آباد» به کارگردانی بهرام عظیمی را در دست تولید داریم اما با توجه به نظر دوستان قرار بر این بود که روی فیلمنامه بیشتر کار شود و فکر می‌کنم امسال آماده تولید شود.

او با بیان اینکه در سال جدید دو فیلم سینمایی انیمیشن در مرکز گسترش تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: از آنجا که اکران انیمیشن برای ما اهمیت بسیاری دارد،‌ تلاش می‌کنیم این موضوع را در اولویت قرار دهیم، چون بسیاری از فیلم‌های انیمیشن به جز «تهران۱۵۰۰» که تا حدودی با استقبال خوبی روبروشد،‌ تاکنون توفیقی در اکران نداشتند.

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی گفت: در این راستا طبق برنامه‌ریزی انجام شده، مردادماه امسال هم‌اندیشی را با حضور متخصصان این حوزه برگزار می‌کنیم تا آنچه را از وجوه علمی و تولیدی در انیمیشن لازم است در این همایش بررسی کنیم.

طباطبایی‌نژاد که اخیرا از فیلمبرداری مستند «ملوانان تنها به دریا نمی‌روند» هم بازدید کرده است درباره این اثر هم بیان کرد: مستند «ملوانان تنها به دریا نمی‌روند» به کارگردانی الله‌کرم رضایی‌زاده آخرین روزهای تولید خود همزمان با بازی فوتبال تیم‌های ملوان و استقلال پشت سر می‌گذارد، این مستند که درباره تاریخچه تیم فوتبال ملوان است‌ برای جشنواره سینما حقیقت آماده می‌شود.

نظر شما