شناسهٔ خبر: 31363 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«عذاب» محمدرحیم اخوت پایان یافت

«عذاب یا هفت‌خان زندگی» عنوان رمان تازه‌ای از محمدرحیم اخوت است که به تازگی از سوی نشر آگاه به چاپ رسید.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ حسین حسینخانی، مدیر انتشارات آگاه گفت: رمان «عذاب یا هفت‌خان زندگی» نوشته محمد‌رحیم اخوت، پس از سال‌ها انتظار روانه بازار نشر شد.

اخوت درباره «عذاب یا هفت‌خان زندگی» نوشته است: «اگر به داستان‌های پرماجرا علاقه‌مندید، از مطالعه این کتاب بپرهیزید. ماجرای این کتاب یک زندگی معمولی و بی‌ماجراست. سرگذشت مردی که 70 سال پیش در روستای کوچکی به دنیا آمد. برای ادامه تحصیل به شهر رفته و پس از سربازی و دانشگاه، کارمند شده و بعد از بازنشستگی به روستای زادگاهش بازگشته است.»

انتشارات آگاه چاپ نخست رمان «عذاب یا هفت‌خان زندگی» را با شمارگان  دو‌هزار و 200 نسخه، قطع رقعی، 280 صفحه و به بهای 150‌هزار ریال روانه بازار نشر کرده است. این انتشارات بیشتر در زمینه علوم اجتماعی و انسانی فعالیت دارد.

محمد‌رحیم اخوت دهم آذرماه 1324 در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد. وی نوشتن را در نوجوانی آغاز کرد. اخوت که  تا  سال 1357 دبیر آموزش و پرورش بود، نخستین نوشته‌های خود را در سال 1346 خورشیدی در مجله فردوسی چاپ کرد.

اخوت از جمله نویسندگانی است که خیلی دیر به فکر چاپ کتاب افتاد. از این قرار نخستین کتاب وی با عنوان «تعلیق» در سال 1378 منتشر شد. موفقیت عمده اخوت مدیون رمان «نام‌ها و سایه‌ها» است که پس از انتشار به مرحله نهایی تمام جوایز ادبی راه یافت و از آن میان برنده دو جایزه «یلدا» و «مهرگان» شد.

وی در آثار خود بخشی از تاريخ ايران را روايت مي‌کند و خود دليل اين کار را در ادامه تاريخ در زندگی کنونی ما مي‌داند كه گذشته را نمي‌توان ناديده گرفت. اخوت خالق شماری رمان و داستان كوتاه است كه داستان‌هاي كوتاه وي در چند مجموعه داستان آمده است.

«نيمه سرگردان ما»، «باقی مانده ها»، داستان بلند «خورشيد»، «تعليق»، «نام ها وسايه ها»، رمان «نامه‌ سرمدی»، مجموعه داستان «داستان‌های نانوشته»، مجموعه داستان «اين هم بهار» با نام فرعی داستان‌هاي 84، رمان «مشكل آقای فطانت»، رمان «نمی‌شود» و «چهار فصل در بازخوانی شعر» از جمله آثار اوست. وی همچنی

نظر شما