شناسهٔ خبر: 31406 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نشست خبری بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر(1)/ اکران آثار ویم وندرس و ژاک آنو

در بخش سینمای سعادت (سینمای جهان) ۱۱ فیلم غیر ایرانی و ۳ فیلم ایرانی منتخب شدند. همچنین ۲ فیلم ویم وندرس و ژان ژاک آنو در مرحله ارسال هستند و بعد از آماده شدن و گذاشتن زیرنویس، به عنوان خارج از مسابقه به نمایش فوق العاده در خواهند آمد.

به گزارش فرهنگ امروز؛ علیرضا رضاداد،دبیر جشنواره در نشست رسانه ای جشنواره فجر، مضامین عدالت خاوهی، صلح‌جویی، بیداری اسلامی، پرهیز از خشونت و افراطی‌گری، آموزه های اخلاقی و دینی، سبک متعالی زندگی، مقابله با ستم، کرامت های انسانی و اخلاقی، تحکیم خانواده، تنوع فرهنگی را الگو و خطی مشی جشنواره در پذیرش و انتخاب فیلم‌ها عنوان کرد.

وی افزود:  در بخش سینمای سعادت (سینمای جهان) ۱۱ فیلم غیر ایرانی و ۳ فیلم ایرانی منتخب شدند. همچنین ۲ فیلم ویم وندرس و ژان ژاک آنو در مرحله ارسال هستند و بعد از آماده شدن و گذاشتن زیرنویس، به عنوان خارج از مسابقه به نمایش فوق العاده در خواهند آمد.

در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران مبنی بر اینکه با وجود محدودیت‌ها و ممیزی‌ها برای نمابش فیلم های خارجی در ایران چه رویه‌ای در نحوه ی اکران و انتخاب فیلم‌ها در پیش گرفتید؟ رضاداد گفت: هر جشنواره‌ای الگوهای مخصوص به خود را دارد. فیلمی که با ضوابط اعلام شده جشنواره همخوانی نداشته باشد انتخاب نمی‌شود. با توجه به چارچوب جشنواره از بین حدود ۳۰۰ فیلم توانستیم ۸۰% از آن را به اکران در آوریم، زیرا بیشتر فیلم‌ها اصلا نیازی به ممیزی نداشتند. وی ادامه داد «سینمای ایران این ظرفیت را دارد که خود را به دنیا معرفی کند و ما می توانیم جشنواره‌ای در طراز مفاهیم هویتی خود و در تراز ارزش‌های سینمای ایران داشته باشیم. در واقع  برای نیل به شکوفایی اقتصادی سینمای ایران چاره‌ای جز روی آوردن به تولیدات مشترک با کشورهای دیگر جهان نداریم.»

 

نظر شما