شناسهٔ خبر: 31410 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نشست خبری بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر(4)/ اسامی فیلم‌های ایرانی راه یافته به بخش‌های رقابتی و غیررقابتی

علیرضا رضاداد، دبیر جشنواره به برخی از فیلم های ایرانی راه یافته به جشنواره اشاره کرد .

به گزارش فرهنگ امروز؛ علیرضا رضاداد اسامی فیلم های ایرانی راه یافته به بخش های رقابتی و غیررقابتی سینمای سعادت، جلوه گاه شرق، هنر و تجربه را اعلام کرد و گفت: دو فیلم از فیلم های راه یافته به بخش سودای سیمرغ (در بخش ملی که بهمن ماه برگزار شد) برای دو بخش سینمای سعادت و جلوه گاه شرق، دو فیلم از بخش نگاه نو و دو فیلم هم از دو فیلمساز جوان سینمای ایران که در بخش ملی حضور نداشتند در بخش های رقابتی بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: فیلم‌های «خداحافظی طولانی» ساخته فرزاد موتمن،  «۳۶۰ درجه» سام قریبیان و «بدون مرز» امیرحسین عسگری از دو کارگردان فیلم‌اولی در بخش «سینمای سعادت» حضور دارند. فیلم‌های «در دنیای تو ساعت چند است؟» به کارگردانی صفی یزدانیان، «قندون جهیزیه» به کارگردانی علی ملاقلی‌پور و «مزار شریف» ساخته حسن برزیده در بخش «جلوه گاه شرق» به نمایش در می آید.

به گفته رضاداد، همچنین فیلم های «من دیه گو مارادونا هستم» بهرام توکلی و «اعترافات ذهن خطرناک من» هومن سیدی نیز از جمله فیلم های ایرانی هستند که در بخش «هنر و تجربه» روی پرده خواهند رفت.

وی همچنین افزود: در بخش بازار فیلم عرضه ی فیلم های خارجی نخواهیم داشت و چیزی بیش از ۳۰۰ فیلم ایرانی در اختیار مهمانان و متقاضیان خارجی در پردیس سینمایی ملت قرار خواهد گرفت.

نظر شما