شناسهٔ خبر: 31411 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بررسی و آسیب‌شناسی موسیقی معاصر در «پنجره»

چهارمین قسمت از مجموعه تلویزیونی «پنجره» با موضوع بررسی و آسیب شناسی موسیقی معاصر از شبکه افق پخش می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ برنامه تلویزیونی «پنجره» مجله ای است فرهنگی، ادبی و هنری که در هر قسمت به یکی از حوزه ها می پردازد؛ شعر، ادبیات، موسیقی و ... موضوعات گوناگونی هستند که در پنجره مورد نقد و واکاوی قرار می گیرند.

در این قسمت که با حضور مهمانانی همچون حمید شاهنگیان و هادی آرزم، از اساتید موسیقی و میلاد عرفان پور، ترانه سرا، پخش خواهد شد، ساحات گوناگون این دو عرصه مورد بررسی قرار می گیرند.

آسیب شناسی موسیقی و ترانه های این دوره و همچنین سیر تغییر و تحول در انواع موسیقی در ایران به ویژه طی دهه گذشته طی گفت وگو با این افراد مورد نقد قرار می گیرد.

موسیقی و ترانه طی ۱۵ سال گذشته در ایران سیری پر شتاب را در پیش گرفته، در حالیکه موسیقی سنتی هنوز نسبت به تغییر سرسخت است و ابتکار و نوآوری در آن نیازمند سال ها پشتوانه موسیقایی و ادبی و تجربه اندوزی است، موسیقی پاپ که بسیاری از جوانان ایرانی آن را باب میل خود می دانند حیطه ای بسیار گسترده تر دارد به طوری که معمولا افراد با تجربه ای نه چندان زیاد در این عرصه، اقدام به نوآوری هایی عجیب و در عین حال ریشه ای می کنند که گاه به بیراهه می رود و گاه منجر به تجربه های بدیع و در عین حال دلپسند می شود.

«پنجره» این هفته دوشنبه سی و یکم فروردین ساعت ۱۸ و تکرار آن همان شب ساعت ۲۳ و روز بعد ساعت ۹ و ۱۳ از شبکه افق پخش خواهد شد.

نظر شما