شناسهٔ خبر: 31428 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حضور ۱۸ تهیه کننده معتبر در بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر

مدیر بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر از حضور ۱۸ تهیه کننده معتبر دنیا در ایران در ایام برپایی این رویداد سینمایی خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، آرش امینی روز یکشنبه در نشست خبری سی و سومین جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: علاوه بر برگزاری هشت کارگاه تخصصی سینمایی، ۱۸ نفر از تهیه کنندگان معتبر که سابقه تهیه مشترک با کشورهای آسیایی داشته اند؛ در ایام برگزاری جشنواره فیلم فجر به تهران می آیند.

وی یادآور شد: یک تور دو روزه نیز برای این تهیه کنندگان در نظر گرفته شده و این سینماگران همراه با تهیه کنندگان ایرانی، از لوکیشن های متعدد ایرانی بازدید و نشست هایی را برگزار می کنند.

مدیر بخش بین الملل سازمان سینمایی توضیح داد: همچنین کتابچه ای برای معرفی سینمای ایران با اطلاعات به روز برای میهمانان خارجی تهیه خواهد شد. در این کتاب تمام اطلاعات سفر به ایران، سازمان های سینمایی دولتی و خصوصی کشور و رویه ساخت فیلم و ... به طور خلاصه جمع اوری شده است.

امینی، با اشاره به برگزاری نشست هم اندیشی مدیران سینمایی کشورهای منطقه توضیح داد: برگزاری هم اندیشی مدیران سینمای کشورهای منطقه و بحث درمورد تولید مشترک و موانع سر راه از برنامه های دیگر خواهد بود. 

وی افزود: مدیران سینمایی کشورهای روسیه، سوریه، تاجیکستان، قزاقستان، پاکستان، عراق و ... در نشستی یک روزه به دبیری علیرضا شجاع نوری و با حضور ریاست سازمان سینمایی شرکت می کنند.

امینی گفت: در این نشست ها تلاش می شود در نهایت به تفاهیمی درباره تولید مشترک و رفع موانع برسیم و در آینده نیز بتوانیم به سوی ایجاد صندوق تولید مشترک برویم.

علیرضا رضاداد نیز در این باره اظهار کرد: یکی از مشکلات ما در سال های گذشته این بود که هیچ گاه از الف تا ی، رویه تولید در سینمای ایران به شکل مکتوب وجود نداشت که با این کتاب این مشکل حل می شود.

وی ادامه داد: همچنین باید گفت که کارگاه های کیارستمی در خارج از کشور توسط محمود رضا ثانی به زبان انگلیسی مستندنگاری شده است که عرضه خواهد شد. ویژه نامه و کتابی درباره سینمای ترکیه، دو کتاب راهنمای بازار، ۸ شماره بولتن جشنواره و... در اختیار اصحاب رسانه و میهمانان جشنواره گذاشته خواهد شد.

دبیر جشنواره فیلم فجر توضیح داد: علاوه براین تلاش می شود در روز نخست جشنواره اطلاعات کامل میهمانان در اختیار رسانه ها گذاشته شود و مترجم هایی هم برای کمک به رسانه ها به کار گرفته می شوند.



** حضور ۱۵ تا ۲۰ منتقد و خبرنگار خارجی در ایران

به گزارش ایرنا در ادامه این نشست مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی جشنواره فجر گفت: در ایام برگزاری بخش بین الملل فیلم فجر ۱۵ تا ۲۰ منتقد سینمایی و خبرنگار خارجی در ایران حضور می یابند و دو نشست هم اندیشی با حضور رسانه های ایرانی و خارجی برگزار می شود.

سید احد میکائیل زاده افزود: رویه ای که در بخش ملی برای شبکه های رادیویی و تلویزیونی در نظر گرفته شده بود، در پردیس ملت هم برای رسانه های ایرانی و خارجی در نظر گرفته شده است. 

وی یادآور شد: همچنین تمام نشست های خبری به زبان انگلیسی و با حضور تمامی این رسانه ها برگزار می شود.

وی افزود: همچنین دو نشست به منظور هم اندیشی با حضور رسانه های ایرانی و خارجی در نظر گرفته شده است.

میکائیل زاده ادامه داد: ۱۵ تا ۲۰ منتقد و اصحاب رسانه خارجی به همراه رسانه های ایرانی و خارجی مقیم و غیرمقیم، جشنواره را پوشش خواهند داد و در این بخش تلاش بسیار زیادی شده است. 

بخش بین الملل سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر از شنبه پنجم اردیبهشت در تهران آغاز می شود و تا ۱۲ اردیبهشت ماه ادامه خواهد شد.
 

نظر شما