شناسهٔ خبر: 31429 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شهرک چاپ و نشر خراسان منتظر حمایت‌های ارشاد برای احداث واحدها است

رئیس اتحادیه ناشران خراسان با اشاره به واگذاری بیش از ۹۰ درصد زمین‌های این شهرک گفت: وضعیت نامناسب نقدینگی در چاپ و نشر احداث واحدها را با مشکل روبرو کرده است،‌ ارشاد اگر قصد حمایت دارد،‌ تسهیلات بلند مدت با بهره مناسب فراهم کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ مهدی نصیرزاده رئیس اتحادیه ناشران خراسان رضوی از واگذاری بیش از ۹۰ درصد زمین‌های شهرک صنعتی چاپ و نشر مشهد به متقاضیان خبر داد و گفت:‌ ۱۰ درصد باقی مانده نیز برای دریافت زمین‌ها معرفی شده‌اند. قراردادهای اجرایی این زمین‌ها وارد فاز اجرایی شده است. متقاضیان باید پیگیر مجوزها، نقشه‌کشی‌ها و احداث  باشند.

وی ادامه داد: سال گذشته در جریان آماده‌سازی زمین‌های شهرک معاون فرهنگی ارشاد به همراه مدیرکل دفتر چاپ بازدیدی از شهرک داشته و وعده حمایت از حضور ناشران و چاپخانه‌داران در این شهرک را دادند،‌ در وضعیت فعلی نقدینگی ناشران و چاپخانه داران مناسب نیست،‌ در نتیجه برای ساخت و ساز این زمین‌‌ها دچار مشکلاتی خواهند بود. وزارت ارشاد اگر به واقع قصد حمایت دارد،‌ در این زمینه ناشران و چاپخانه‌داران را یاری کند.

نصیرزاده تصریح کرد:‌ اگر وزارت ارشاد بتواند امکان استفاده ناشران و چاپخانه‌داران از وام‌های بلند مدت با بهره مناسب را فراهم کند تا در ساخت و احداث واحدهای مورد نظر استفاده شود، کمک بزرگی به شهرک چاپ و نشر خراسان کرده است‌ و شهرک به یک شهرک چاپ و نشر فعال در منطقه تبدیل می‌شود.

وی گفت:‌ پیش از این وزارت ارشاد مطرح کرده بود که در صورت واگذاری زمین‌ها به ساخت و ساز واحدها کمک خواهند کرد،‌ اکنون که ۹۰ درصد زمین‌ها واگذار شده است،‌ وقتش شده که وزارت ارشاد حمایت خود را نشان دهد.

نصیرزاده با اشاره به تناسب حضور ناشران و چاپخانه‌داران در این شهرک گفت:‌ از ۱۸۰ واحد موجود در شهرک بیش از یک سوم ناشر و دو سوم نیز چاپخانه‌دار و مجموعه‌های وابسته به چاپ هستند .

وی هم‌چنین به لزوم پیگیری تفاهم‌نامه میان ناشران و چاپخانه‌داران ایران و ناشران و چاپخانه‌داران افغانستان که سال گذشته در جریان حضور افغانستان به عنوان میهمان ویژه در نمایشگاه کتاب تهران ایجاد شد،‌ اشاره کرد و افزود:‌ ما آمادگی کامل برای تعامل با چاپ و نشر افغانستان را داریم،‌ پیش از این حتی ما اعلام آمادگی خود را برای انتشار کتاب‌های درسی افغانستان را نیز مطرح کرده بودیم و طرف مقابل نیز از این امر بسیار استقبال کرده بود.

نظر شما