شناسهٔ خبر: 31430 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تبادل استاد و دانشجو بین دانشگاه های شریف و تریسته ایتالیا

معاون امور بین الملل دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد که این دانشگاه با دانشگاه تریسته ایتالیا در زمینه های مختلف از جمله تبادل استاد و دانشجو همکاری خواهد کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ عباس ملکی گفت: تریسته یکی از مهم ترین دانشگاه های ایتالیاست که در کنار موسسه فیزیک نظری جهان اسلام یا عبدالسلام، یکی از دو مرکز عمده در شهر تریسته ایتالیا محسوب می شود.

همچنین امروز تفاهمی بین مسعود فتوحی رییس دانشگاه صنعتی شریف و 'موریتزیو فرملیا' رییس دانشگاه تریسته ایتالیا که به تهران سفر کرده است، در دانشگاه شریف امضا شد.

ملکی در خصوص موارد همکاری براساس این یادداشت تفاهم اظهار داشت: اولین موضوع تبادل استاد و دانشجو در سطح کارشناسی ارشد، دکتری است و دانشجویان پسا دکتری شریف نیز به آنجا خواهند رفت.

وی افزود: دومین موضوع همکاری بین دو دانشگاه در زمینه ارزیابی و پیگیری یک مدرک مشترک میان دو دانشگاه و سومین موضوع نیز همکاری های پژوهشی به ویژه در زمینه رشته های فیزیک، مهندسی شیمی و نفت است.

به گفته معاون بین الملل دانشگاه صنعتی شریف، دانشکده های فیزیک و مهندسی شیمی دانشگاه تریسته از مهم ترین و معروف ترین دانشکده ها در دنیا هستند.

وی مدت زمان اعتبار و اجرای این یادداشت تفاهم را پنج ساله عنوان کرد و گفت: تمرکز در رشته هایی که قرار است استاد و دانشجو در آن تبادل شوند در رشته های فیزیک، مهندسی شیمی و ریاضی است.

نظر شما