شناسهٔ خبر: 31432 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تصحیح مهمترین شرح نگاشته شده بر «شفا»‌ در راه نمایشگاه

علی اوجبی نویسنده از انتشار تصحیحی بر مهمترین شرح نگاشته شده بر کتاب «شفا» ابن‌سینا از سوی انجمن حکمت و فلسفه برای عرضه در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ علی اوجبی، نویسنده از انتشار تصحیح «شفای» ابن سینا خبر داد و گفت:‌ این کتاب از سوی انجمن  حکمت و فلسفه منتشر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۱۰ سال روی این تصحیح متمرکز شده است،‌ گفت:‌ «شفای ابن سینا مهمترین دایرة المعارف بزرگ فلسفی است که به عنوان کتاب درسی هنوز که هنوز است تدریس می‌شود،‌ اما این کتاب متن دشواری دارد و حجم کتاب  نیز ۱۰ جلد است. مرحوم فاضل هندی این کتاب را در ۳ جلد خلاصه کرده است که من این ۳ مجلد را تصحیح کردم و انجمن حکمت و فلسفه این کتاب را برای عرضه در نمایشگاه کتاب تهران منتشر خواهد کرد.

اوجبی افزود:‌ یکی از از کتاب‌های مهم در حوزه فلسفه کتاب «شفا» است‌، این کتاب شامل همه زیر شاخه‌های فلسفه، منطق،‌ طبیعیات و الهیات است، که البته استفاده از آن دشواری‌هایی دارد‌،‌ تاکنون شروح متعددی بر این کتاب نگاشته شده است که از مهم‌ترین این شروح به اعتراف مرحوم سیدجلال آشتیانی و ابراهیمی دینانی،‌ همین کتاب «عون اخوان الصفا علی فهم کتاب شفاء» اثر فاضل هندی است.

نظر شما