شناسهٔ خبر: 31445 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نمایشگاه آیین و فرهنگ ایران باستان در سعدآباد آغاز به کار کرد

نمایشگاه آیین و فرهنگ ایران باستان طی مراسمی در روز پنجشنبه بیست و هفتم فروردین ماه در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد گشایش یافت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مرکز دایره المعارف اسلامی؛ نمایشگاه آیین و فرهنگ ایران باستان طی مراسمی در روز پنجشنبه بیست و هفتم فروردین ماه در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد گشایش یافت.

در آیین گشایش این نمایشگاه به ترتیب فریدون جنیدی در خصوص فرهنگ ایران، موبد دکتر اردشیر خورشیدیان درباره آیین برگزاری جشن های ایران باستان،دکتر یوسف منصور زاده سرپرست مجموعه سعدآباد، اسفنیار اختیاری نماینده ایرانیان زرتشتی در مجلس شورای اسلامی و سینا گشوادی دبیر کانون دانشجویان زرتشتی به سخنرانی پرداختند.

نیایش و خوانش سرودهای آسمانی اشوزرتشت اسپنتمان،اجرای نمایش آرش کمانگیر و شاهنامه خوانی داستان جنگ گردآفرید و سهراب و پخش سرود ای ایران از برنامه های فرهنگی این مراسم بود.

در پایان از کسانی که در برگزاری این نمایشگاه یاری رسان بودند با اهدای لوح تقدیر، قدردانی شد.

پس از مراسم گشایش، موبدان، نماینده ایرانیان زرتشتی در مجلس شورای اسلامی، سرپرست مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد،دبیر انجمن زرتشتیان تهران و جمعی از علاقمندان از نمایشگاه واقع در موزه پوشاک سلطنتی سعدآباد بازدید کردند.

گفتنی است سفره نوروز ، سی روزه ، گهنبار ، سدره پوشی،گواه گیری بهمراه تصاویری از مراسم های دین زرتشتی از جمله موارد دیدنی این نمایشگاه است.

نمایشگاه آیین و فرهنگ ایران باستان از تاریخ ۲۷ فروردین تا ۲ اردیبشهت در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، در موزه پوشاک سلطنتی ، از ۹ صبح تا ۱۸ برپاست و بازدید برای عموم آزاد و رایگان است.

 

نظر شما