شناسهٔ خبر: 31474 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

گرایش جوانان عرب به یادگیری زبان فارسی

آموزش زبان فارسی در بسیاری از کشورهای عربی با استقبال قابل توجهی به ویژه در بین نسل جوان روبه رو شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، شیفتگان این زبان در کلاس های آموزش فارسی در دانشگاه کویت و رایزنی فرهنگی کشورمان در این کشور چشمگیر است. 

بیش از ۵۵ دانشجوی زبان فارسی از کشورهای مختلف عربی در دوره بهاره کلاس های رایزنی فرهنگی ایران در کویت شرکت کردند.

مراسم پایانی و توزیع گواهینامه های فارسی آموزان برتر امروز (دوشنبه) در تالار رایزنی فرهنگی کشورمان در کویت با حضور دانشجویان مقاطع سه گانه مبتدی، متوسط و پیشرفته برگزار شد.

عباس خامه یار رایزن فرهنگی سفارت کشورمان در کویت در این مراسم با خوشامدگویی به فارسی آموزان عرب که با درک و شناخت اهمیت و جایگاه زبان فارسی با شیفتگی و علاقه خاصی به فراگیری آن پرداخته اند، گفت: امروزه زبان فارسی به عنوان دومین زبان جهان اسلام و نخستین زبانی که قرآن کریم به آن ترجمه شده است، جایگاه بی همتایی در اعتلای ادب، فرهنگ و تمدن اسلامی و جهانی دارد.

وی افزود:اکنون بیش از ۷۰۰ دانشگاه و مرکز پژوهشی و علمی در گوشه و کنار جهان به تدریس و آموزش زبان فارسی می پردازند و بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در ایران، افغانستان، تاجیکستان، پاکستان و هندوستان به این زبان صحبت می کنند.

رایزن فرهنگی کشورمان یادآورشد که برنامه ای برای اعزام فارسی آموزان برتر به تهران به منظور گذراندن دوره های دانش افزایی و تکمیل مطالعات این افراد در دست اقدام است.

مدرس زبان فارسی نیز در این مراسم گفت: فراگیری زبان فارسی امکان دسترسی به گنجینه های ادبی و میراث فرهنگی اسلامی را برای فارسی آموزان فراهم می کند.

وی افزود: ایران همواره قلب تپنده فرهنگ و ادبیات بوده است و جهان اسلام در قرن چهارم هجری با دو بال ایرانی و عربی به اوج بالندگی و شکوفایی خود رسید، به طوری که آثار مؤلفان و مترجمان را با طلای ناب وزن و به عنوان حق التألیف به نویسنده و مترجم تقدیم می کردند.

بر اساس این گزارش، برخی فارسی آموزان در این مراسم به ارایه پیشنهادات و نقطه نظرات خود پیرامون نحوه برگزاری کلاس ها و ضرورت تسریع در تشکیل آن در سطوح بالاتر پرداختند. 

گواهینامه های دانش آموختگی به دانشجویان ممتاز در پایان این مراسم ارایه شد.

همچنین این مراسم در نشریات کویت انعکاس مناسبی داشت و تعدادی از روزنامه ها در این کشور، مراسم فارغ التحصیلی فارسی آموزان را پوشش خبری دادند.
 

نظر شما