شناسهٔ خبر: 31478 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مشارکت مریل استریپ در طرح ارتقای جایگاه زنان فیلمنامه‌نویس

کانون نویسندگان نیویورک اعلام کرد که در فستیوال فیلم ترابیکا به پرورش زنان بالای ۴۰ سال در زمینه فیلمنامه‌نویسی می‌پردازد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، مریل استریپ در مشارکتی مهم ایده خلاقانه پرورش زنان فیلمنامه‌نویس بالای ۴۰ سال را اجرایی کرده است.

کانون نویسندگان نیویورک در ادامه برنامه فعالیت زنان نیویورکی در عرصه فیلم و تلویزیون، قصد دارد انگیزه زنان برای نگارش فیلمنامه را ارتقا بخشید. این برنامه در آخر هفته برگزاری فستیوال فیلم ترابیکا برگزار می‌شود و هدف از آن گسترش فیلمنامه‌نویسی و ویرایش کردن متون نویسندگان است.

این برنامه به دنبال آماری که سال گذشته در یک پژوهش مبنی بر کاهش تعداد زنان فیلمنامه‌نویس در آمریکا منتشر شد، شکل گرفته است. این پژوهش نشان می‌دهد که آمار ۱۷ درصدی زنان فیلمنامه‌نویس در سال ۲۰۰۹، به ۱۵ درصد در سال ۲۰۱۴ کاهش پیدا کرده است. این بررسی نشان می‌دهد که به زنان فیلمنامه‌نویس کمتر از مردان فیلمنامه‌نویس توجه شده است.

مریل استریپ که به ارتقای جایگاه زنان در موقعیت‌های مختلف علاقمند است و در این زمینه فعالیت‌هایی داشته است در همین راستا در این پروژه همکاری می‌کند.

نظر شما