شناسهٔ خبر: 31512 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«جامعه‌شناسی معرفت و معرفت‌شناسی نظریه» به نمایشگاه می‌آید

حسین ابوالحسن‌تنهایی، نویسنده و جامعه‌شناس از عرضه چهار کتاب خود در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال‌جاری خبر داد و گفت: «جامعه‌شناسی معرفت و معرفت‌شناسی نظریه» در نمایشگاه امسال در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ حسین ابوالحسن‌تنهایی، مولف و جامعه‌شناس عنوان کرد: کتاب «جامعه‌شناسی معرفت و معرفت‌شناسی نظریه» کتابی است که  چاپ دوم آن روانه نمایشگاه می‌شود.

وی درباره بازچاپ این کتاب گفت: متاسفانه این کتاب در یکی از شهرهای جنوب کشور به سرقت رفت، و بدون اطلاع من وناشر اصلی از سوی ناشر آن شهر چاپ و عرضه می‌شده استف که البته این امر بعد از اطلاع ناشر اصلی متوقف شده و امسال چاپ دوم آن از سوی ناشر اصلی در نمایشگاه امسال عرضه می‌شود.

تنهایی افزود: موضوع این کتاب کمتر مورد توجه مولفان دیگر قرار گرفته است. در این کتاب دو بخش را به معرفت‌شناسی اختصاص داده‌ام. در بخش نخست جامعه‌شناسی معرفت به‌طور سنتی بررسی شده است و در بخش دوم نیز جامعه‌شناسی معرفت، قواعد و نظریه‌های مختلف از دیدگاه اندیشمندان بررسی شده است.

این نویسنده در بیان دیگر زوایای این کتاب عنوان کرد: مدرنتیه آغازین، میانی، درگذار و مدرنتیه اخیر از دیگر مباحثی است که در این کتاب مطرح و پیش‌روی مخاطبان قرار گرفته است.

این عضو هیات علمی دانشگاه در رشته جامعه‌شناسی درباره کتاب دیگر خود اظهار کرد: «نظریه های جامعه‌شناسی» دیگر کتابی است که چاپ چهارم آن در نمایشگاه امسال عرضه می‌شود.

وی درباره این کتاب گفت: کتاب حاضر، کتابی درسی برای دانشجویان  دوره کارشناسی است که البته دانشجویان غیر‌مرتبط وارد شده به رشته جامعه‌شناسی نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.
تنهایی درباره جدیدترین کتاب خود به ایبنا گفت: «بازشناسی تحلیلی در نظریه‌های جامعه‌شناسی مدرن: مدرنتیه اخیر» جدیدترین کتابی است که نخستین چاپ آن در نمایشگاه امسال عرضه می‌شود.

تنهایی درباره موضوع این کتاب اظهار کرد:‌در این کتاب نظریات جامعه‌شناسان و اندیشمندان بعد از ۱۹۶۰ تا سال ۲۰۰۸ بررسی شده است البته تنها آنتونیو گرامشی، از دهه قبل از ۶۰ میلادی انتخاب شده است، چرا که این اندیشمند نظر درخور توجهی درباره مارکسیست‌های آلتوسری داشته است.

وی افزود: نوربرت الیاس، پیتر برگر، آنتونی گیدنز، میشل فوکو و یورگن هابرماساز جمله متفکرانی هستند که در این کتبا مئرد بررسی قرار گرفته‌اند.

دکتر حسین ابوالحسن تنهایی، دوره تخصصی در دوره دکتری در رشته‌های روانشناسی اجتماعی و نظریه‌های جامعه‌شناسی  را درسال ۱۹۸۰ میلادی از دانشگاه بین‌المللی ایالات متحده طی کرده است و دارای توصیه‌نامه حرفه ای از هربرت بلومر در نظریه‌های جامعه‌شناسی است.

نظر شما