شناسهٔ خبر: 31550 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«جامعه‌شناسی فرهنگ» منتشر شد

مدیر انتشارات جامعه‌شناسان از انتشار کتاب «جامعه‌شناسی فرهنگ» خبر داد و گفت: در این کتاب مکاتب مختلف جامعه‌شناسی بررسی شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ شیوا شکاری، مدیر انتشارات جامعه‌شناسان، گفت: به‌طور کلی در تعریف فرهنگ در علوم اجتماعی تا کنون دو تلاش عمده صورت گرفته است و آن تعریف فرهنگ از طریق دو نگاه یا چشم‌انداز مخالف هم یعنی سنتی و مدرن بوده که هر دو قابل تامل و بررسی ژرف است.

وی درباره موضوع این کتاب اظهار کرد: این کتاب در چهار فصل و با همکاری مشترک محمد حیدر‌پور و آتوسا محمدی‌مزینانی تالیف شده است.

شکاری افزود:«جامعه‌شناسی فرهنگ» در چهار فصل تالیف و منتشر شده است. نویسندگان در فصل نخست فرهنگ و مفاهیم مرتبط با آن، را برای خوانندگان تشریح کردند و در  فصل  دوم فرهنگ از چشم‌انداز مکاتب عمده جامعه‌شناسی مورد بررسی آنها قرار گرفته است.

میدر انتشارات جامعه‌شناسان در ادامه گفت‌و‌گو با ایبنا و در بیان موضوعات سایر فصل‌ها اظهار کرد: فرهنگ، توسعه، دموکراسی و حقوق بشر را در فصل سوم از نظر گذرانده و در پایان نیز مبحثی با عنوان  فرهنگ، روشنفکران و جهانی‌شدن را تالیف و در اختیار خوانندگان این اثر قرار داد‌ه‌اند.

بنا به اعلام مدیر انتشارات جامعه‌شناسان کتاب «جامعه‌شناسی فرهنگ» در چهار فصل، ۲۰۰ صفحه‌ای و به قیمت  ۱۲ هزار تومان به چاپ رسیده است.

نظر شما