شناسهٔ خبر: 31576 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ریچارد فولتس مهمان کتابفروشی آینده می‌شود

در ادامه سلسله دیدارها و گفت‌و‌گو با اهالی فرهنگ و ادب، ریچارد فولتس، ایران‌شناس کانادایی مهمان این هفته کتابفروشی آینده می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ علی دهباشی، مدیر مجله بخارا و یکی از برگزارکنندگان این دیدار درباره دیدار و گفت‌و‌گوی این هفته در کتابفروشی آینده گفت: ریچارد فولتس، ایران‌شناس کانادایی نویسنده و پژوهشگری ایران‌شناسی است که این هفته مهمان کتابفروشی آینده می‌شود.

وی اظهار کرد: در این نشست علاقه‌مندان درباره فعالیت‌های ایران‌شناسی فولتس با وی گفت‌وگو می‌کنند.

دهباشی درباره فعالیت‌های فولتس گفت:  وی، ایران‌شناس کانادایی است که  در شهر کلمبوس واقع در ایالت اهایو در آمریکا متولد شد. دارای دکترای تاریخ و مطالعات خاورمیانه از دانشگاه هاروارد است. ریچارد فولتس استاد گروه علوم دین دانشگاه کنکوردیا در مونترال نیز می‌باشد که در آنجا بخش ایرانشناسی را تأسیس کرد. وی تاریخ شناس مذاهب است و مقاله‌های بسیاری در این زمینه به رشته تحریر در آورده است. وی در فعالیت‌های علمی و کتاب های خود  بر نقش مهم ایرانیان در تاریخ جهان می‌کند.

از ریچارد فولتس، بیش از شش کتاب به چاپ رسیده است که از آن میان، «گذار معنویت از ایران‌زمین» و «دین‌های جاده  ابریشم» به فارسی ترجمه شده است.

دیدار و گفت‌و‌گو با اهالی ادب و فرهنگ از سوی کتابفروشی آینده با همکاری مجله بخارا، گنجینه پژوهشی ایرج افشار و بنیاد ملت برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای حضور در دیدار و گفت‌و‌گو با ریچارد فولتس می‌توانند صبح فردا، سوم اردیبهشت ماه از ساعت ۹ به کتابفروشی آینده واقع در خیابان ولیعصر(عج)، سه راه زعفرانیه، کوچه عارف‌نسب، شماره ۱۲ مراجعه کنند.

نظر شما