شناسهٔ خبر: 31583 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جشن ۷۵ سالگی رادیو در «ایران»

تهیه کننده ویژه برنامه «جشن رادیو» از اینکه به مناسبت ۷۵ سالگی رادیو این برنامه ۵ ساعته را با حضور خوانندگان و هنرمندان روی آنتن رادیو ایران خواهد برد، سخن گفت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمد اسماعیل پور با اشاره به ویژه برنامه ای که قرار است برای سالروز تولد رادیو در شبکه ایران تهیه کند، گفت: فردا پنجشنبه سوم اردیبهشت ماه به بهانه سالروز تولد رادیو که وارد ۷۵ سالگی می شود جشنی را ترتیب داده ایم که در آن از خوانندگان، هنرمندان و رادیویی ها دعوت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: مخاطبان می توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۱ این جشن را با گویندگی فاطمه آل عباس و سعیده سلطانی و گزارشگری مهدیه پهلوانی و گیتی محمدی از رادیو ایران بشنوند.

برش زدن کیک ۷۵ سالگی رادیو

این برنامه ساز رادیویی عنوان کرد: این یک برنامه شاد و نوعی جشن برای رادیوست که در آن از پیشکسوت های این رسانه دعوت خواهد شد و کیک تولد ۷۵ سالگی رادیو با حضور آنها و همچنین بهنام احمدپور مدیر رادیو ایران برش خواهد خورد.

اسماعیل پور با نام بردن از مهمانان و هنرمندانی که در این جشن حضور خواهند داشت، اعلام کرد: نادر گلچین، جمشید مشایخی، مرجانه گلچین، مهین نثری، اکبر زنجانپور و... مهمانانی هستند که به این جشن خواهند آمد و همچنین با برخی تهیه‌کنندگان و پیشکسوت های حوزه رادیو از جمله ایرج برخوردار، مریم نشیبا، عذرا وکیلی نیز ارتباط تلفنی برقرار خواهد شد.

وی همچنین به بخش دیگر این ویژه برنامه با عنوان «رادیو جبهه» اشاره و بیان کرد: همانطور که می دانید رادیو در جنگ یکی از مهمترین رسانه ها بود که اطلاع رسانی جنگ از طریق این مدیوم صورت می گرفت. ما در ویژه برنامه خود به سراغ کسانی می رویم که رادیو جبهه را راه اندازی کردند، از جمله این افراد عباس سنجری، محمد امام جمعه و حمیدرضا خزایی خواهند بود و با آنها درباره خاطرات خود سخن می گوییم که به نوعی یادآوری گذشته است. 

تجدید خاطره با منوچهر نوذری

تهیه کننده ویژه برنامه «جشن رادیو» در ادامه به پخش قسمت هایی از برنامه های خاطره انگیز رادیو اشاره کرد و گفت: مردم خاطرات زیادی با برنامه های «صبح جمعه با شما»، «پنج‌شنبه شنیدنی»، «قصه ظهر جمعه» و دیگر برنامه هایی از این دست دارند و قرار است بخش هایی از این برنامه ها با صدای منوچهر نوذری و محمدرضا سرشار شنیده شود.

اسماعیل پور در پایان با اشاره به دیگر آیتم های این برنامه پنج ساعته بیان کرد: ارسال کارت تبریک طنز به صورت صوتی برای افراد سرشناش، پخش آهنگ ورزش باستانی با صدای مرشد شیرخدا و تصنیف ها و ترانه های خاطره انگیز، پخش گزیده ای از تپق های گویندگان رادیو و همچنین اجرای مسابقه زنده با حضور مخاطبان رادیو از دیگر برنامه های ماست تا بتوانیم شبی شاد و مفرح را برای مخاطبان رقم بزنیم.

مخاطبان می توانند این برنامه را در رادیو ایران روی موج اف ام ردیف ۹۰ مگاهرتز دریافت کنند.

نظر شما