شناسهٔ خبر: 31608 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دانشجویان کاردانی به کارشناسی سال ۸۸ مشمول قانون استخدامی معلمین می شوند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند که دانشجویان ورودی آزمون کاردانی به کارشناسی سال ۸۸ دانشکده های تربیت دبیر مشمول قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در وزارت آموزش و پرورش شوند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی چهارشنبه طرح استفساریه قانون الحاق دو تبصره به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش وپرورش را با ۱۲۱ رای موافق، ۲۶ رای مخالف، ۱۶ رای ممتنع از مجموع ۱۹۶ نماینده حاضر تصویب کردند. 

در موضوع این استفساریه آمده است: آیا دانشجویان ورودی آزمون کاردانی به کارشناسی سال ۸۸ دانشکده های تربیت دبیر مشمول قانون الحاق دو تبصره به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب ۱۹ مهر ۹۱ هستند؟

در پاسخ به این استفساریه آمده است: بله دانشجویان ورودی آزمون کاردانی به کارشناسی سال ۸۸ دانشکده های تربیت دبیر مشمول این قانون هستند. 

ایرج ندیمی نماینده لاهیجان در مخالفت با این طرح گفت: چرا در بحث قانون گذاری برای این دانشجویان این همه سال وقفه ایجاد شده است؟ چرا باید ۵ یا ۶ سال بعد یادمان بیاید که حق این افراد از بین رفته است. 

محمد اسماعیلی نماینده زنجان در موافقت با این طرح نیز گفت: امروز فنی و حرفه ای و هنرستان ما نیاز به این افراد دارند و ما با استخدام آنان می توانیم مشکل بزرگی را حل کنیم. 

محمدرضا خباز معاون تقنینی معاون پارلمانی رییس جمهوری با اشاره به مخالفت دولت با این طرح گفت: طرح استفساریه ای که کمیسیون آموزش و تحقیقات آورده طرح استفساریه نیست بلکه قانونگذاری جدید است. 

وی افزود: نمی شود در لابه لای استفساریه ها قانون جدید تصویب کرد. 

وی گفت: با تصویب این طرح تعدادی به جمع فرهنگیان اضافه می شوند که این موضوع مغایر اصل ۷۵ قانون اساسی است زیرا بار مالی جدید برای دولت دارد. 

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده که ۲۰۰ هزار نیروی مازاد دارد ولی با تصویب این طرح افراد جدیدی به جمع فرهنگیان اضافه می شوند. 

وی تاکید کرد: تصویب این طرح همچنین مغایر قانون مدیریت خدمات کشوری نیز است. 

نظر شما