شناسهٔ خبر: 31624 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آخرین تغییرات ساختاری برای اقتصادی شدن شبکه پنج

در اجرای ساختار جدید و تغییر ماموریت برنامه سازی در شبکه پنج سیما، مدیران گروه‌های سابق این شبکه تکریم و مدیران جدید معارفه شدند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، در این تغییرات، با شروع به کار گروه «اقتصاد و توسعه»، علیرضا محمدپور به عنوان مدیر این گروه معارفه شد. برنامه‌های گروه دانش و اقتصاد نیز به گروه جدید منتقل و از زحمات محمد یادگاری قدردانی شد.

پیش از این گروه اقتصاد و جامعه نیز جایگزین گروه اجتماعی و گروه تفریحات و سرگرمی شده بود و از ناصر کریمان و عبدالرضا عالی زاده در این گروه‌ها قدردانی شده بود.

همچنین با حذف ساختاری گروه فرهنگ و معارف و گروه کودک و نوجوان از ساختار گروه‌های این شبکه، از زحمات سعید سلطانی و محبوبه سمیعی مدیران این گروه‌ها قدردانی شد. از این پس برنامه‌های این دو گروه زیر نظر مشاور و معین برنامه‌ها اداره خواهد شد. گروه سیاسی نیز از ساختار این شبکه حذف و از نبی حق بیان تجلیل شد.

در این تغییرات ساختاری، وظایف مدیریت رسانه‌های نوین نیز به مدیریت آرشیو محول شده است و با تقلیل وظایف مدیریت روابط عمومی ذیل نظارت حوزه قائم مقامی، برخی از وظایف روابط عمومی به واحدهای هم عرض در شبکه تفویض شده است.

مدیریت پیام نما نیز از ساختار حذف شده است و محتوای آن زیر نظر سردبیر و کارشناس مسوول اداره می‌شود. با این تغییر از نوید همایونی مدیر پیام نما و مهدی مزینانی مدیر روابط عمومی و محسن لطفی مدیر رسانه‌های نوین این شبکه قدردانی شد.

در حوزه مدیریت آرشیو محمد خوش احوال به عنوان مدیر جدید منصوب و از مرتضی طاهری تجلیل شد. همچنین محمد امین توکلی زاده مدیر کل پیشین اداری و مالی معاونت سیما نیز به عنوان قائم مقام جدید شبکه پنج منصوب شده است. وظایف مدیریت امورعمومی و اداری سابق هم به دفتر مدیریت و قائم مقام تفویض شده است.

در این تحولات محمدرضا شریفی به عنوان مدیر تامین برنامه منصوب و از زحمات علیرضا فارسیجانی تجلیل شد.

سایر مدیریت‌های ستادی شبکه از جمله مدیریت‌های اطلاعات و برنامه ریزی، طرح و برنامه، امورمالی، تولید و فنی، پخش و تامین برنامه از نظر ساختاری تغییری نکرده‌اند و با شرح وظایف گذشته خود ادامه فعالیت می‌دهند.

شبکه پنج از دی ماه سال گذشته به عنوان شبکه سراسری با اولویت اقتصادی فعالیت می‌کند و در فاز اول تغییرات برنامه‌های اقتصادی همچون روزآمد، اقتصاد ایران، کسب و کار، ثروت آفرینان،مستند اقتصادی یه لقمه نون و ... به جدول پخش این شبکه اضافه شده است. در فاز دوم علاوه بر برنامه‌های روزانه اقتصادی، چند برنامه اقتصادی هفتگی از جمله مناظره اقتصادی در جدول پخش قرار خواهد گرفت تا آرایش اقتصادی شبکه پنج سیما کامل تر شود.

نظر شما