شناسهٔ خبر: 31635 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

افتتاح نمایشگاه آثار عکاس ایرانی در لیتوانی

نمایشگاه آثار عکاسی «حبیب مجیدی» در موزه‌ای در کشور لیتوانی برگزار شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ در این نمایشگاه ۳۲ فریم عکس از تعدادی از فیلم‌هایی که مجیدی عکاسی از آنها را برعهده داشته شامل «شهر زیبا»، «میم مثل مادر»، «بشارت به یک شهروند هزاره سوم»، «جدایی نادر از سیمین»، «مروارید»، «برف روی شیروانی داغ»، «من و زیبا»، «بهمن» و «داره صبح می‌شه» به نمایش درآمد.

همچنین تعدادی از کارهای فاین آرت و غیرسینمایی او نیز در این نمایشگاه ارائه شده است.

مجیدی پس از دریافت دعوتنامه این مرکز هنری برای افتتاح نمایشگاهش تحت عنوان «ماه و ماهی، روایت ناتمام فیلم‌ها» به کشور لیتوانی سفر کرد.

این برای اولین‌بار در سینمای ایران است که یک مرکز هنری اروپایی از یک عکاس فیلم برای برگزاری نمایشگاه آثارش که به‌صورت مستقل و انفرادی برگزار می‌شود، دعوت کرده است.

ال.آر.تی که گفته می‌شود مهم‌ترین کانال تلویزیونی کشور لیتوانی است، با پخش گزارشی از نمایشگاه به معرفی این عکاس و سوابق حرفه‌ای و هنری او پرداخت.

مجیدی نیز درباره‌ این نمایشگاه گفت: هدف من از عکاسی فیلم، روایت تصویری موجز و ناتمام یک قصه است.

 

 

وی با بیان اینکه این نمایشگاه انفرادی در سه سالن موزه و برای مدت نزدیک به دو ماه در این مرکز مهم هنری در اروپای شمالی برپا خواهد بود، اظهار کرد: از زمان انجام مذاکرات اولیه تا افتتاح نمایشگاه، ۱۰ ماه زمان صرف تدارک، برنامه‌ریزی و اجرای این نمایشگاه شده و بسیار خوشحالم که به‌شکل شایسته‌ای افتتاح شد و از سوی هنرمندان و مدیران فرهنگی و هنری لیتوانی مورد استقبال و قدردانی قرار گرفت.

مجیدی عکاس ۳۶ ساله متولد تهران و فارغ‌التحصیل کارشناسی سینما از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر تهران است. او تنها عضو آسیایی انجمن عکاسان فیلم آمریکاست که از سراسر جهان ۴۴ عضو اصلی دارد. در تیرماه سال ۹۲ هم نمایشگاهی از آثار این عکاس در شهر رم ایتالیا برگزار شد.

این عکاس فیلم ایرانی در سی‌ودومین جشنواره فیلم فجر برای هر دو مجموعه‌اش که در بخش مسابقه عکس فیلم داشت کاندیدای دریافت سیمرغ بلورین بهترین عکاس فیلم شد.

نظر شما