شناسهٔ خبر: 31643 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نیمی از یارانه ۱۰ میلیارد تومانی خرید از نمایشگاه کتاب هزینه شد

مدیر کمیته رفاهی نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به اعتبار ۱۰ میلیاردی یارانه بُن کتاب دوره بیست و هشتم این نمایشگاه، گفت: با ثبت نام قطعی ۱۲۴ هزار نفر، حدود ۴۹۶ میلیون تومان از این اعتبار هزینه شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ نیکنام حسین‌پور مدیر کمیته رفاهی و هماهنگی با موسسات و نهادهای همکار بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره آخرین وضعیت ثبت نام دانشجویان و طلاب برای دریافت بن‌کارت الکترونیک خرید کتاب در نمایشگاه امسال، گفت: با توجه به سهمیه‌های تعیین شده برای هر استان، سقف و ظرفیت ثبت‌نام در برخی از استان‌ها به جهت تعداد متقاضیان بیشتر، تکمیل شده و از طرف دیگر در برخی استان‌ها، تقاضا کم است و هنوز این ظرفیت تکمیل نشده است.

به گفته وی، ظرفیت ثبت نام متقاضیان دریافت بن‌کارت الکترونیک خرید کتاب از نمایشگاه امسال، در استان‌های تهران، همدان و کردستان پُر شده و این در حالی است که میزان تقاضا در استانی مانند هرمزگان کم بوده و به همین منظور مسئولان ستاد، از طرق مختلف در حال اطلاع‌رسانی به استان‌های گروه دوم هستند تا متقاضیان آنها قبل از پایان مهلت اعلام شده (۵ اردیبهشت) نسبت به ثبت نام برای اخذ این بن‌کارت‌ها اقدام کنند.

حسین‌پور تاکید کرد: چنانچه از سهمیه اعلام شده برای هر استان تا روز ۵ اردیبهشت، ظرفیتی باقی بماند، سامانه ثبت نام در همین روز برای عموم متقاضیان در همه استان‌ها باز خواهد شد تا متقاضیان هر چه سریعتر نسبت به ثبت نام برای دریافت بُن‌کارت‌های خرید کتاب از نمایشگاه بیست و هشتم اقدام کنند.

مدیر کمیته رفاهی و هماهنگی با موسسات و نهادهای همکار بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران همچنین گفت: تا این لحظه از مجموع نزدیک به ۲۵۰ هزار مورد ثبت نام صورت گرفته در سامانه، حدود ۱۲۴ هزار نفر با واریز وجه مربوطه (۴۰ هزار تومان) ثبت نام خود را قطعی و مشمول دریافت یارانه ۴۰ هزار تومانی شده‌اند.

وی با بیان اینکه کل اعتبار در نظر گرفته شده برای این منظور ۱۰ میلیارد تومان است، اعلام کرد: برابر آمار متقاضیانی که ثبت نام خود را قطعی کرده‌اند حدود ۴۹۶ میلیون تومان از این اعتبار هزینه شده و حدود نیمی از آن (کمی بیش از ۵ میلیارد تومان) باقی مانده و متقاضیان هم تا ۵ اردیبهشت فرصت دارند نسبت به مراجعه به سامانه مربوطه و ثبت نام جهت استفاده از این یارانه حمایتی اقدام کنند.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، گفتگو با جهان» از تاریخ ۱۶ تا ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

نظر شما