شناسهٔ خبر: 31685 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

چند درصد از طلاب شاغل هستند؟

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گفت: فقط ۱۰ درصد طلاب و روحانیون در نهادهای فرهنگی و دولتی مشغول به کار هستند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛مراسم تودیع حجت‌الاسلام موحدی‌نیا مدیر سابق مرکز خدمات استان یزد و معارفه حجت‌الاسلام روح‌الله گل محمدی مدیر جدید این مرکز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، طلاب و روحانیون و مسئولان نهادهای فرهنگی استان و نمایندگان امام جمعه و استاندار یزد برگزار شد.

حجت‌الاسلام ربانی در این مراسم با اشاره به تأثیرگذاری عملکرد مطلوب روحانیت شیعه بر قشرهای مختلف مردم بیان کرد: ۹۰ درصد روحانیون و طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه کشور ارتباط تنگاتنگی با مردم دارند و به امر تبلیغ، تحقیق، تدریس و یا تحصیل علوم دینی مشغولند.

وی افزود: تنها ۱۰ درصد روحانیون در ادارات و سازمان‌ها و نهادهای دولتی مشغول به کار اجرایی هستند و مابقی روحانیون به تبلیغ مشغولند.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام موحدی‌نیا گزارشی از عملکرد ۲۰ ساله خود را ارائه کرد و سپس حجت‌الاسلام گل محمدی ضمن تشکر از اعتماد رئیس مرکز خدمات، جایگاه مرکز خدمات را ویژه توصیف کرد.

در ادامه حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه مدیرکل حوزه ریاست مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با اشاره به اصل ساده زیستی در زندگی طلاب و روحانیون، ویژگی بصیرت و ساده زیستی را از افتخارات روحانیت شیعه دانست.

نظر شما