شناسهٔ خبر: 31689 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برنامه نمایش اولین شب پردیس ملت، فیلم کیارستمی و بازیگر فیلم اصغر فرهادی

«دو مرد در شهر» به کارگردانی رشید بوخارب، «جستجو» به کارگردانی میخاییل هازانویخوس و «کپی برابر اصل» کیا رستمی امشب در سینما پردیس ملت برای اهالی رسانه و میهمانان داخلی و خارجی به نمایش در می‌آیند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ پس از شروع نمایش های جشنواره با میزگرد و نمایش آثار کارگاه های عباس کیارستمی به عنوان یک نمایش فوق العاده، فیلم سینمایی کپی برابر اصل ساعت ۲۱ روز شنبه ۵ اردیبهشت اولین نمایش خود در ایران را تجربه خواهد کرد.

این اثر سینمایی در بخش هنر و تجربه و با دوبله فارسی نمایش داده خواهد شد. این فیلم محصول سال ۲۰۱۰ است و ژولیت بینوش برای بازی در آن جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره را به خود اختصاص داد. این فیلم همچنین در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۰ یکی از نامزدهای جایزه نخل طلا بود.

وقایع فیلم در ایالت توسکانی ایتالیا می گذرد. داستان فیلم پیرامون صاحب یک گالری هنری (ژولیت بینوش) و نویسنده ای که او به تازگی با وی آشنا شده (ویلیام شیمل)، می گذرد.

پیش از نمایش این فیلم در پردیس ملت، عباس کیارستمی، در کارگاهی به همراه پنج تن از شاگردان خود از کشورهای مختلف، با علاقه مندان درباره مباحث سینمایی گفت وگو می کند.

شنبه شب ۵ اردیبهشت فیلم سینمایی «دو مرد در شهر»  (۲۰۱۴)  به کارگردانی رشید بوخارب و تولید مشترک فرانسه-آمریکا-بلژیک-الجزایر هم در بخش مسابقه جلوه‌گاه شرق سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر به نمایش در می‌آید. این فیلم ساعت ۲۱ در سالن ۳ پردیس سینمایی ملت به نمایش در می‌آید.

رشید بوخارب بیش از همه برای درام «روزهای افتخار» (۲۰۰۶) درباره سربازان اهل آفریقای شمالی که در جنگ جهانی دوم برای ارتش فرانسه خدمت می‌کردند، شهرت دارد که یکی از نامزدهای اسکار بخش فیلم غیرانگلیسی زبان بود.

در این فیلم فارست ویتاکر، الن بورستین، هاروی کیتل، تیم گوئینی ایفای نقش می‌کنند. فارست استیون ویتاکر ایفا گر نقش اصلی این فیلم است. فارست ویتاکر برنده جوایز اسکار، گلدن گلوب، امی و جشنواره کن است. وی به خاطر ایفای نقش در فیلم آخرین پادشاه اسکاتلند در سال ۲۰۰۶ جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را به دست آورد.

«دو مرد در شهر» بازسازی فیلمی کلاسیک تولید ۱۹۷۳ با بازی آلن دلون و ژان گابن است، اما بوخارب کارگردان فیلم می‌گوید تنها از طرح اصلی فیلم اول وام گرفته تا روایتی روزآمد از چشم‌انداز اجتماعی و سیاسی آمریکای معاصر ارائه بدهد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است:  بعد از کشیدن هجده سال حبس در زندان و از دست رفتن جوانی، ویلیام گارنت بالاخره آزاد می شود. با کمک یک ماموردر بخش عفو مشروط و همچنین ایمانش به دین اسلام که تازه به آن گرویده است، گارنت سعی می کند که زندگی جدیدی بسازد و به خشمش غلبه کند اما بیل آگاتی، کدخدا فکر دیگری دارد. او برداشتش این است که گارنت برا امنیت ملی مخرب است و تهدید محسوب می شود. بنابراین کمپینی درست می کند تا دوباره به زندان بیفتد.

سایر عوامل فیلم سینمایی «دو مرد در شهر» عبارتند از :مدیر فیلمبرداری: ایو کیپ/ تدوین: یانیک کرگوت/ موسیقی: اریک نوو/ تهیه کننده:رشید بوشارب، جین برهت، جرومی سیدو/ زبان اصلی: انگلیسی.

فیلم دیگری که امشب ساعت ۲۰ در سالن ۴ پردیس ملت به نمایش در می‌آید، فیلم سینمایی «جستجو» محصول سال ۲۰۱۴ به کارگردانی میخاییل هازانویخوس و تولید مشترک فرانسه وگرجستان است. این فیلم در بخش مسابقه بین الملل سینمای سعادت حضور دارد.

برنیس بژو، آنت بنینگ، ماکسیم املیانوف، عبدل‌الخلیم ماماتسویو از جمله بازیگران حاضر در این فیلم سینمایی هستند.

نکته جالب این فیلم  حضور «برنیس بژو» بازیگر فیلم Le Passé (گذشته) به کارگردانی اصغر فرهادی، در این فیلم است. بژو برای فیلم آرتیست نامزد جایزه اسکار نقش مکمل زن شد و جایزه سزار را برای بهترین بازیگر زن این فیلم به دست آورده است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: در طول جنگ دوم چچن در سال ۱۹۹۹، فیلم جستجو، داستان کشمکشی است در مقیاس انسانی و از نگاه چهار زندگی متفاوت که دست تقدیر آنها را به هم رسانده است. زندگی خواهر و برادر یتمیمی که از هم جدا شده‌اند، زندگی کارول ، سفیر اتحادیه اروپا و زندگی کویلا، جوان بیست ساله‌ای که تازه به استخدام ارتش روسیه درآمده‌است.

سایر عوامل فیلم سینمایی «جستجو» عبارتند از: نویسنده: میشل هازاناویسوس/ مدیر فیلمبرداری: گیلام اشیفمان/ تدوین: آن سوفی بیون و میشل هازاناویسوس/ صدابرداری: ژان مینوندو/ تهیه کننده: توماس لنگمن و میشل هازاناویسوس/ زبان اصلی: فرانسوی، انگلیسی، روسی، چچنی.

نظر شما