شناسهٔ خبر: 31703 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رسوایی بی سابقه در سیستم آموزش عالی استرالیا

دانشگاههای استرالیا گرفتار یکی از بی سابقه ترین فسادهای آموزشی در تاریخ شده اند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ انتشار گزارشی که توسط ABC TV's Four Corners صورت گرفته نشان می دهد شاخص ترین دانشگاههای استرالیا از جمله معروف ترین دانشگاههای این کشور یعنی سیدنی و ملی استرالیا درگیر فساد آموزشی بی سابقه ای شده اند.

تازه ترین بررسیهای صورت گرفته در سیستم جذب دانشجو در دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی استرالیا حکایت از آن دارد که نفوذ برخی عوامل در لایه های مختلف این سیستم با ایجاد تغییرات گمراه کننده در سوابق آموزشی داوطلبان بین المللی حضور در دانشگاههای این کشور همراه شده است.

این گزارش نشان می دهد فساد و رشوه آموزشی مانند عدم رعایت قوانین آموزشی در نمره دهی، در بسیاری از بخشهای سیستم آموزش عالی استرالیا رخنه کرده است.

بر اساس این بررسی ها که در تاریخ استرالیا بی سابقه بوده است، مشخص شده که یک سیستم برنامه ریزی شده جزئیات پرونده سوابق داوطلبان را دستکاری کرده تا شرایط برای حضور آنها در سیستم آموزش عالی این کشور فراهم شود.

در این گزارش که به مقوله تقلب در سیستم آموزش عالی استرالیا نیز اشاره جدی شده است، بر این نکته تأکید شده که همزمان با حجم بالای پذیرش دانشجویان بین المللی در دانشگاههای این کشور، ضعف مفرطی در معیارها و استانداردهای پذیرش دانشجو به چشم می خورد. درحقیقت بسیاری از دانشجویانی که از کشورهای مختلف جهان وارد سیستم آموزش عالی استرالیا می شوند از توان و ظرفیت آموزشی بالایی برخوردار نیست.

در این میان ضعف در تسلط بر زبان انگلیسی از جمله مواردی است که در بسیاری از این دانشجویان دیده می شود.

این بررسی نشان داده است که بسیاری از دانشجویانی که وارد دانشگاههای مختلف استرالیا می شوند نمره ۴.۵ را در آزمونIELTS کسب می کنند و این درحالی است که حداقل استاندارد تعیین شده در این خصوص کسب نمره ۷ است.

نظر شما