شناسهٔ خبر: 31713 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جزئیات اجرای طرح جامع تربیت توحیدی در مدارس علمیه

مدیر برنامه‌ریزی دفتر تربیت اخلاقی معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه گفت: طرح تربیت توحیدی به صورت آزمایشی در تعدادی از مدارس علمیه در حال اجراست.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حجت‌الاسلام علی صابری  طرح جامع تربیت توحیدی از حدود سه سال پیش در معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه مطرح است و پس از پایان مرحله مطالعاتی، از امسال در تعدادی از مدارس علمیه به صورت آزمایشی آغاز شده است.

وی هدف از اجرای این طرح را بسط توحید در ابعاد فردی و اجتماعی ذکر کرد و افزود: طرح تربیت توحیدی بر ۶ موضوع متمرکز شده و متناسب با این موضوعات طرح‌های پژوهشی به محققان و پژوهشگران واگذار شده تا به عنوان ضمائم مطالعاتی این طرح آماده شود.

حجت‌الاسلام صابری گفت: برای اینکه طلبه آرمانی در تراز دین در ۶ سال اول طلبگی تربیت شوند، ۳۰ محور اخلاقی مورد توجه قرار گرفت ولی احساس شد بحث توحید در ابعاد فردی و اجتماعی از تاثیرگذاری بیشتری برخوردار است، بنابراین این طرح مورد اجرا قرار گرفت.

وی مدت آزمایشی بودن این طرح را یک سال اعلام کرد و افزود: طرح تربیت توحیدی پس از اتمام دوره آزمایشی، توسط مدیر حوزه‌های علمیه به صورت دستورالعمل اجرایی به کلیه مدارس علمیه ابلاغ می‌شود.

وی از طرح تربیت توحیدی و طرح حلقه‌های تربیتی به عنوان دو طرح اخلاقی و تربیتی مهم در معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه یاد کرد و گفت: در حال حاضر جلساتی در معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه داریم که این طرح‌ها چگونه به صورت روشمند در مدارس علمیه اجرا شود.

به گفته حجت‌الاسلام صابری، در حال حاضر طرح مراقبت از طلاب به صورت غیراداری و ساماندهی نشده در برخی مدارس علمیه اجرا می‌شود ولی معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه به دنبال روشمند و سازماندهی کردن این طرح در تمامی مدارس علمیه است.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح مربیانی از بین اساتید مدارس علمیه که روحیه و سبقه اخلاقی بیشتری دارند توسط معاونت تهذیب انتخاب شده و تا رسیدگی به امور اخلاقی و تربیتی تعدادی از طلاب علوم دینی را به عهده بگیرند.

مدیر برنامه‌ریزی دفتر تربیت اخلاقی معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه ابراز امیدواری کرد که اگر طرح جامع تربیت اخلاقی و طرح حلقه‌های تربیتی در مدارس علمیه به صورت روشمند اجرا شود، امور اخلاقی و تربیتی طلاب علوم دینی ارتقا می‌یابد.

نظر شما