شناسهٔ خبر: 31748 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تاکید وزیر علوم برهمکاری بیشتر صندوق رفاه دانشجویان با دانشگاهها

محمد فرهادی وزیر علوم در بازدید سرزده از صندوق رفاه دانشجویان گفت : اصل این است که هر چه بیشتر زمینه آرامش فکری دانشجو را فراهم کنیم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا ، محمد فرهادی دربازدید با اشاره به قدمت فعالیت صندوق رفاه دانشجویان اظهار داشت : از اوایل تاسیس وزارت علوم این صندوق شکل گرفته و قدمت 40 ساله دارد و در این سال ها فعالیت صندوق رفاه با فراز و نشیب همراه بوده و امروز با توجه به شرایط کشور می بایست در جهت عملکرد بهینه این صندوق راهکارهایی بیابیم و منابعی را به مشارکت بگیریم .

وزیر علوم افزود : در خصوص عملکرد صندوق رفاه دانشجویان باید آسیب شناسی صورت پذیرد و مسائل مربوط به این صندوق با توجه به ماموریت های مشخص اولویت گذاری و برنامه ریزی شود.

دکتر فرهادی در ادامه گفت : با توجه به عدم تخصیص کامل اعتبار دانشجویی در سال گذشته می بایست متکی به سرمایه گذاری و گرفتن مطالبات باشیم و از ظرفیت ارگان ها و سازمان های دیگر استفاده کنیم و به طور کلی راهکاری باید اتخاذ شود که سرمایه گذاری صحیح صورت گرفته و تسهیلات با کرامت در اختیار دانشجویان گذاشته شود.

وزیر علوم افزود: باید از تلاش های دکتر مطیعی در حاکم کردن انضباط مالی در صندوق تشکر کرد و با شناختی که از آقای یزدان مهر دارم ، با همکاری سازمان امور دانشجویان افق خوبی برای صندوق ترسیم خواهد شد و در بخش خدمات رسانی و دسترسی به منابع مالی جدید به شرایط مناسب تری خواهیم رسید.

وزیر علوم در ادامه با تاکید بررسیدگی به وضعیت سلف سرویس های دانشجویی گفت: در این خصوص لازم است تمرکز گرایی شده و سرمایه گذاری مشترک صورت گیرد ، همچنین از ظرفیت های خیرین نیز در این زمینه می‌توان استفاده کرد.

دکتر فرهادی در پایان سخنان خود بر حمایت و همکاری مجموعه وزارت علوم برای رسیدن صندوق رفاه دانشجویان به جایگاه مطلوب تاکید و خواستار همکاری های مشترک بیشتر بین این صندوق و دانشگاه ها شد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم ، در انتهای این نشست وزیر علوم از بخش های مختلف صندوق رفاه دانشجویان بازدید، با کارکنان این صندوق دیدار و گفت‌وگو کرد .

نظر شما