شناسهٔ خبر: 31768 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ماجرای هزینه دولت قبل برای از رونق انداختن دانشگاه آزاد

عضو عالی شورای انقلاب فرهنگی از هزینه هزار میلیاردی دولت گذشته برای دانشگاه پیام نور خبر داد و گفت: این هزینه با هدف از رونق انداختن دانشگاه آزاد صورت گرفت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حجت‌الاسلام احمد احمدی در همایش هشت دهه علوم اجتماعی در دانشگاه تهران که در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد در ابتدا با اشاره به عملکرد دولت گذشته گفت: دولت در دوره قبل آنقدر خرابی به وجود آورده که سال ها طول خواهد کشید که فقط دانشگاه ها را اصلاح کنیم.

وی افزود: رئیس جمهور قبل هزار میلیارد تومان به دانشگاه پیام نور اختصاص داد تا دانشگاه آزاد را از رونق بیندازد، اکنون باید توسط اساتید بررسی شود این کار چه تبعاتی برای دانشگاه آزاد و دانشگاه علمی کاربردی و حتی پیام نور داشته است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه در باب علوم اجتماعی و جامعه شناسی نیز گفت: در علم باید اصل را به دست بیاوریم که این اصل جز با علم حضوری بدست نمی آید متاسفانه دوستان علم حضوری را رها کرده و تصورات را می گیرند.

وی ادامه داد: اگر استدلال بر علم حضوری متکی نشود، پایه‌ای ندارد و تمام مباحثی که در مکاتب فلسفی غربی مطرح شده، از این نکته غافل شده‌اند، این درحالی است که جامعه شناسان همچنان فلسفه علمی که از سوی غربی‌ها ارائه شده را دنبال می کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در جامعه شناسی اسلامی دیگر نباید سراغ ماده چیست و اینکه از کجا آمده و به کجا می ریم بحث کنیم این مسایل ارتباطی به موضوع ندارد باید مثل ابن خلدون جامعه را مورد مشاهده قرار داده و بررسی کنیم.

وی افزود: در جامعه شناسی دینی، جامعه‌ای که مردمش به آخرت و جهان بعد از مرگ اعتقاد دارند، باید تمام مسایل دینی لحاظ شود.

نظر شما