شناسهٔ خبر: 31821 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

وزیر کشور نیروی انتظامی را مسئول پیگیری علت لغو کنسرت ها کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نه تنها اعتبار بخش سینما اندک بلکه کل بودجه وزارت ارشاد نیز محدود است، گفت : درخواست خود را برای افزایش بودجه به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارایه کرده ایم .

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا ، علی جنتی عصر دوشنبه در حاشیه افتتاح هجدهمین بازار فیلم در پردیس ملت ابراز امیدواری کرد تا با اختصاص اعتبارات بیشتر به بخش سینما ، وزارت ارشاد نیز بتواند در بازسازی سالن های سینما بهتر عمل کند .

بخش بین الملل سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر از ۵ اردیبهشت در پردیس سینمایی ملت آغاز و تا ۱۲ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

در این دوره از جشنواره ۴۲ فیلم در سه بخش سینمای سعادت ( فیلم های سینمایی جهان)، جلوه گاه شرق (فیلم های کشورهای اسلامی و منطقه) و هنر و تجربه رقابت می کنند. 



** ابلاغ دستور وزیر کشور به نیروی انتظامی 

جنتی همچنین در پاسخ به پرسشی در باره لغو برخی کنسرت ها در شهرستان ها گفت : با وزیر کشور در این خصوص گفت وگوهای لازم صورت گرفته و وی نیز دستورات لازم را به نیروی انتظامی ابلاغ کرده است. 

وی افزود: کنسرت هایی که در تهران و شهرستان ها برگزار می شود ، قطعا دارای مجوزند و باید مورد حمایت قرار گیرند.

وزیر ارشاد ادامه داد: بعضا برخی از این برنامه ها که در شهرستان ها برگزار می شود به نمایش فیلم یا اجرای تئاتر اختصاص دارد که نباید توسط برخی به صورت خودسر بر هم زده شود. 



** ۷۰۰ فیلم در بخش بین الملل جشنواره فیلم 

جنتی همچنین در پاسخ به خبرنگار ایرنا درباره دستاوردهای جداشدن بخش بین الملل فیلم فجر از بخش ملی گفت: نکته اول اینکه ۷۰۰ فیلم به بخش بین الملل جشنواره رسید و ما دستمان برای انتخاب فیلم هایی متناسب با فرهنگ و ارزش های کشورمان باز خواهد بود.

وزیر ارشاد اظهار داشت: همچنین راه اندازی بازار فیلم در حوزه اقتصاد فرهنگ نقش مهمی در ایجاد تحول در بخش بین الملل فیلم دارد.

جنتی همچنین در پاسخ به پرسشی دیگر درباره عرضه فیلم های مستند ایرانی در دیگر نقاط جهان گفت: امیدواریم این فرصت به دست آمده برای فیلم های مستند هم مفید باشد چرا که معتقدیم فیلم های ما فاخرند و سینمای ایران باید بیش از پیش به دنیا عرضه شود. 

نظر شما