شناسهٔ خبر: 31847 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ششمین دوره جایزه ادبی پروین کلید خورد

ششمین دوره جایزه ادبی پروین اعتصامی با داوری بر کتاب‌های تألیف و منتشرشده توسط بانوان اهل قلم در حوزه‌های شعر، ادبیات داستانی، ادبیات نمایشی، پژوهش‌های ادبی و ادبیات کودکان فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ کتاب‌هایی که در این دوره از جایزه ادبی پروین اعتصامی داوری خواهد شد، باید در سال ۹۱ و ۹۲ منتشر شده باشند. بر این اساس، دبیرخانه جایزه ادبی پروین فهرست کتاب‌های تألیف و ترجمه شده توسط بانوان که در این بازه زمانی منتشر شده را از موسسه خانه کتاب دریافت کرده و خانه کتاب نیز این لیست‌ها را بر اساس شابک و فیپای کتاب‌ها تهیه کرده است.

لیست پیوست، با تساهل تهیه شده و امکان دارد کتاب‌هایی در میان عناوین آن وجود داشته باشد که شرایط حضور در جایزه را نداشته باشد. بدیهی است فقط کتاب‌هایی که شرایط اساسنامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، آیین‌نامه مصوب هیات علمی و هیئت امنای جایزه را دارند، امکان رقابت در جایزه ادبی شعر پروین را خواهند داشت.

نویسندگان، ناشران و بانوان اهل قلم که آثارشان در سال‌های ۹۱ و ۹۲ منتشر شده و در کتابشان در لیست ذیل وجود ندارد، برای شرکت در این دوره از جایزه ادبی پروین می‌توانند یک نسخه از کتابشان را به دبیرخانه جایزه ادبی پروین ارسال کنند.

جایزه ادبی پروین اعتصامی با هدف بزرگداشت مقام و شخصیت شاعر نامدار ایران پروین اعتصامی، رشد و اعتلای خلاقیت‌ و آفرینش‌های ادبی بانوان، ترویج و تقویت زبان فارسی در خارج از کشور، ایجاد پیوند میان ادبیات ملل بویژه در حوزه جهان اسلام، معرفی چهره‌های شاخص زنان ادیب و پژوهنده وتقدیر از زنان درعرصه زبان و ادب فارسی بنیان نهاده شده است. این جایزه ویژه بانوان اهل قلم در عرصه آثار ادبی است که با اهتمام مؤسسه خانه کتاب و مشارکت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود. اجرای این جایزه دوسالانه ادبی به عهده بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان است.

نظر شما