شناسهٔ خبر: 31848 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تولید مشترک باعث نمایش فیلم‌های ایرانی در جهان می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هر چقدر ما با تولیدکنندگان خارجی همکاری مشترک داشته باشیم، هم نیروهای داخلی ما بیشتر آموزش می‌بینند و هم ما می‌توانیم آثار خود را در عرصه‌های جهانی به نمایش درآوریم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ روز گذشته بازار فیلم سی و سومین جشنواره فیلم فجر در حالی آغاز به کار کرد که یک قرارداد همکاری بین دو شرکت فیلمسازی ایرانی و چینی امضا شد. در این مراسم که علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، علیرضا رضاداد دبیر جشنواره حضور داشتند علی جنتی به توضیحاتی درباره جدایی بخش بین‌الملل از ملی پرداخت و توضیحاتی را ارائه کرد.

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره این قرارداد همکاری گفت: این تفاهم‌نامه قراردادی بین شرکت فیلمسازی چینی و بنیاد سینمایی فارابی است تا بتوانیم تولید مشترکی را با مشارکت دو کشور در آینده نزدیک انجام دهیم.

وی افزود: هر چقدر ما با تولیدکنندگان خارجی همکاری مشترک داشته باشیم، هم نیروهای داخلی ما بیشتر آموزش می‌بینند و هم ما می توانیم آثار خود را در عرصه‌های جهانی به نمایش درآوریم.

جنتی در بخش دیگری از مراسم یادآور شده بود که سینمای ایران سینمای فاخر و شناخته شد‌ه‌ای در عرصه بین‌المللی است و جزء افتخارات انقلاب اسلامی است. سینمای ایران باید بیشتر به دنیا معرفی شود و فیلم‌های ایرانی باید در سینماهای دنیا به نمایش درآیند.

نظر شما