شناسهٔ خبر: 31849 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«ته خیار» در یزد نقد می‌شود

در چهارمین نشست از سلسله نشست‌های نقد و بررسی کتاب که با همکاری دانشگاه یزد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد و موسسه یار مهربان فرزندان یزد برگزار می‌شود، مجموعه داستان «ته خیار» که شامل سی داستان کوتاه است با حضور نویسنده، منتقدان و علاقه‌مندان ادبیات کودک نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ دکتر مجید پویان، دبیر علمی نشست‌های نقد و بررسی کتاب در دانشگاه یزد عنوان کرد: مجموعه داستان «ته خیار» تازه‌ترین اثر داستانی کرمانی از آذر ماه سال گذشته تاکنون به سه چاپ رسیده است. مرادی کرمانی در زمینه ادبیات کودک و نوجوان نویسنده‌ای جهانی است که  آثار او به زبان‌های متعددی ترجمه شده است.
 
وی افزود: این نویسنده حتی نامزد مهمترین جایزه ادبیات کودک جهان، یعنی جایزه هانس کریستین آندرسن نیز بوده است و بیشتر ایرانیان با معروفترین مجموعه داستانی او (قصه‌های مجید) آشنا هستند که بر اساس آن یکی از پرببننده‌ترین سریال‌های طنز پس از انقلاب به کارگردانی کیومرث پوراحمد و بازی درخشان مهدی باقربیگی در نقش «مجید» ساخته شد.
 
در این جلسه نشست دو دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه یزد به معرفی پایان نامه‌های خود که در زمینه آثار هوشنگ مرادی کرمانی است، می‌پردازند. سپس بخش‌هایی از آثار این نویسنده که در کتاب‌های درسی آموزش و پرورش آمده توسط دانش آموزان یزدی خوانده خواهد شد. همچنین دکتر مجید پویان، عضو هیأت علمی دانشگاه یزد، درباره ویژگی‌های هنر داستان‌نویسی هوشنگ مرادی کرمانی سخن می‌گوید به پرسش حاضران پاسخ خواهد گفت.
 
این نشست ساعت ۱۷ روز چهارشنبه ۹ اردیبشهت‌ماه در تالار فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزار می‌شود.

نظر شما