شناسهٔ خبر: 31884 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ای کاش وزارت ارشاد تمام قد پای فیلم می‌ایستاد

کارگردان فیلم «خانه دختر» در نوشتاری نسبت به وضعیت بلاتکلیف اکران فیلمش واکنش نشان داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا، در پی اظهار نظر بعضی از مدیران هنری درباره اکران فیلم «خانه دختر»، کارگردان این فیلم یادداشتی را منتشر کرد.

 

شهرام شاه‌حسینی - کارگردان فیلم «خانه دختر» - در یادداشتی که در اختیار ایسنا قرار داده، خطاب به حجت‌الله ایوبی - رییس سازمان سینمایی - نوشته است:

 

«چهار ماه از سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر می‌گذرد و تلاش ما برای اکران بی‌نتیجه مانده است. «خانه دختر» بعد از نمایش در جشنواره فیلم فجر مورد بی‌مهری شدید و اجحاف شدیدتر قرار گرفت که به قول آقای «رضاداد» به نفع فیلم شد. «خانه دختر» بعد از جشنواره با اصلاحاتی مواجه شد که تمامی آن‌ها صورت پذیرفت. از آن تاریخ تاکنون اظهار نظر‌های متفاوت و فرامتنی به فیلم ربط داده شده است که گه‌گاه از طرف عوامل سازنده‌اش به آن پاسخ داده شده است. اما انتظار می‌رفت نهادی بالاتر چون وزارت ارشاد، تمام قد پشت فیلمی که هفت نفر از اعضای شورای پروانه ساخت و هفت نفر از اعضای شورای پروانه نمایش آن را به رسمیت شناخته‌اند و امضایشان را پای فیلم زدند، بایستد و یک‌بار برای همیشه اعلام کند «خانه دختر» دارای پروانه نمایش است و هیچ مشکلی برای اکران ندارد تا غائله برای همیشه تمام شود که متأسفانه این اتفاق هرگز نیافتاد و اکنون سخنگوی وزارت ارشاد اعلام کرده برنامه‌ای برای اکران «خانه دختر» ندارد.»

 

ساعاتی قبل حسین نوش آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد که دو فیلم «خانه دختر» و «نهنگ» به این زودی‌ها اکران نخواهند شد.

 

روز گذشته نیز حجت الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی در گفت‌وگو با ایسنا درباره وضعیت بلاتکلیف اکران فیلم «خانه دختر» گفته بود: هر فیلمی که پروانه نمایش داشته باشد، برای اکران مشکلی نخواهد داشت.

 

او در پاسخ به اینکه این فیلم پروانه نمایش دارد، افزوده بود: گویا این فیلم نیازمند اصلاحات است و بعد از آن باید پروانه نمایش بگیرد.

 

ایوبی در پاسخ به اینکه تهیه‌کننده فیلم اعلام کرده اصلاحات را انجام داده است و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم این فیلم را دیده و نظر مساعدی درباره آن دارد، گفته بود: پروانه نمایش تنها مرجع تصمیم‌گیری است و بنده کاره‌ای نیستم و سازندگان فیلم باید با گفت‌وگو مسائل احتمالی فیلم‌شان را حل کنند.

 

به گزارش ایسنا، مدتی بود که زمزمه تحریم فیلم «خانه دختر» کار شهرام شاه‌حسینی که سال گذشته در سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، از سوی حوزه هنری شنیده می‌شد و با وجود اینکه پیش‌بینی می‌شد در جلسه روز گذشته شورای صنفی نمایش قرارداد اکرانش ثبت شود، سخنگوی شورا خبری از ثبت قرارداد این فیلم نداد و حتی اعلام کرد که قراردادی ارائه نشده است.

 

این در حالی بود که چندی پیش محمد شایسته تهیه‌کننده «خانه دختر» خبر داده بود که قرارداد اکران این فیلم رادر اولین جلسه شورای صنفی نمایش ثبت خواهد کرد و تاکید کرده بود: فیلم ما پروانه نمایش دارد و تمام سوء تفاهم‌های قبلی را برطرف کردیم و دوباره پروانه نمایش گرفتیم. در حال حاضر آنونس فیلم هم پروانه دارد و پوسترهای آن هم آماده و چاپ شده‌اند و ما مساله توقیف فیلم را تکذیب می‌کنیم.

 

او که روز اول اردیبهشت ماه با ایسنا گفت‌وگو می‌کرد، اعلام کرده بود که در مراجعه‌ای که به وزارت ارشاد داشته‌اند، گفتند که فیلم مشکلی برای اکران ندارد.

 

در فیلم «خانه دختر» حامد بهداد، باران کوثری، پگاه آهنگرانی، رعنا آزادی ور، بابک کریمی، بهناز جعفری، محمدرضا هدایتی، نسیم ادبی، امیر علی نبویان، پردیس احمدیه، نادر فلاح، مانی شاه حسنی، رویا تیموریان حضور دارند.

نظر شما