شناسهٔ خبر: 31912 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پاسخ شهرام‌نیا به انتقادات اهالی چاپ درباره گران بودن اجاره بهای غرفه در نمایشگاه کتاب

قائم مقام نمایشگاه در پاسخ به انتقادات اهالی چاپ مبنی بر گران بودن غرفه‌های سالن چاپ گفت:‌ در بخش چاپ نیز منطقاً‌ با همان روال دیگر بخش‌ها به ارائه قیمت پرداخته‌ایم و قیمت ارائه شده(متری ۲۰۰ هزار تومان) قیمت معقولی است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ امیر مسعود شهرام‌نیا، قائم مقام بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در پاسخ به اینکه برخی از اهالی چاپ و رؤسای اتحادیه‌ها دلیل اصلی عدم تمایل چاپخانه‌ها برای حضور در نمایشگاه کتاب را قیمت بالای اجاره بهای غرفه‌ها عنوان کرده‌اند،‌ گفت:‌ جمعی از اتحادیه‌های چاپ‌، صحاف و لیتوگراف با مراجعه به نمایشگاه کتاب تهران درخواست کردند که به مانند دو سال گذشته بخشی به نمایش دستاوردهای عرصه چاپ اختصاص پیدا کند. پیشنهاد این دوستان این بود که چاپخانه‌های علاقه‌مند نیز در نمایشگاه کتاب تهران حضور داشته باشند‌، ما نیز موافقت کرده و قرار شد کار ثبت نام واحدهای چاپی بر عهده اتحادیه‌ها باشد.

شهرام‌نیا در پاسخ به این پرسش که اهالی چاپ از اجاره بهای غرفه‌های بخش چاپ گلایه داشته و آن را ناعادلانه می‌دانند،‌ گفت: نرخ‌ اجاره بخش‌های مختلف نمایشگاه متفاوت است ما در بخش ناشران داخلی از متری ۴۰ هزار تومان تا بالاتر از ۲۰۰ هزار تومان هم داریم. ناشران دولتی متراژ بالا باید متری ۲۵۰ هزار تومان پرداخت کنند‌، بنابراین بسته به حجم متراژ قیمت پلکانی است.

وی گفت:‌ در بخش فعالیت‌های جنبی نیز قیمت متوسط اجاره بهای غرفه‌ها متری ۲۰۰ هزار تومان است‌. طبیعی است، در بخش چاپ نیز چون متراژ غرفه‌ها بالا است‌، منطقاً‌ باید با همان روال معمول محاسبه شود‌ و به نظر می‌رسد قیمت ارائه شده(متری ۲۰۰ هزار تومان) قیمت معقولی است.

شهرام‌نیا ادامه داد:‌ البته به دلیل مشکلاتی اتحادیه‌های چاپ هنوز نتوانستند ثبت‌نام واحدهای خود را تکمیل کنند، بنابراین نمایشگاه ناچار است،‌ این بخش را در اختیار مؤسسات متقاضی قرار دهد.

نظر شما