شناسهٔ خبر: 31928 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آیت‌الله ممدوحی: وضع آموزشی حوزه قابل قبول نیست

استاد حوزه و عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وضع آموزشی حوزه‌های علمیه قابل قبول نیست، گفت: حوزه روی علمیت قائم است نه مدرک.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ ​آیت‌الله حسن ممدوحی در بررسی وضعیت آموزشی حوزه‌های علمیه اظهار کرد: عده‌ای از طلبه‌های حوزه به صورت ذوقی کار می‌کنند و دنبال دریافت مدرک هستند که مسئولان حوزه باید حساب اینها را از طلبه‌های بااستعداد و زبده جدا کنند.

وی ادامه داد: انقلاب و نظام اسلامی طلبه‌هایی می‌خواهد که از بین آنها علامه امینی صاحب الغدیر، علامه نائینی، امام خمینی، آیت‌الله آقامجتبی تهرانی و امثال این بزرگان تربیت شوند.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه حوزه علمیه باید طلبه‌های جوان را به تحصیل علم و تهذیب نفس تشویق کند، گفت: طلبه‌ای که با کیف سامسونت برای دریافت مدرک به دانشگاه می‌رود نمی‌تواند در حوزه علمیه علمیت ایجاد کند.

آیت‌الله ممدوحی اظهار کرد: ما معتقدیم وضعیت آموزشی حوزه‌های علمیه غیرقابل قبول است. باید توجه داشت که حوزه روی علمیت قائم است نه روی مدرک.

انتقاد از پایین‌بودن سطح علمی برخی استادان درس خارج

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: این خیلی بد است که جزوه‌های درسی حوزه در پاساژها و جلوی برخی مدارس علمیه به فروش می‌رسد و طلاب با خواندن این جزوه‌ها در امتحانات شرکت می‌کنند.

آیت‌الله ممدوحی با انتقاد از پایین بودن سطح علمی برخی استادان درس خارج تصریح کرد: ما هر چه از بزرگان حوزه داریم، متعلق به چند دهه قبل است.

وی گفت: درست است که برخی استادان درس خارج جایگاه علمی خوبی دارند ولی باید توجه داشت که سطح علمی برخی استادان این سطح در حدی نیست که باید باشد.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم معتقد است که مسئولان حوزه باید برای حل مشکلات آموزشی حوزه چاره‌ای بیندیشند.

نظر شما