شناسهٔ خبر: 31939 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

چینی ها از آثار ایرانی استقبال می‌کنند

تهیه کننده سینمای چین از علاقه مندی مردم این کشور به سینمای ایران خبرداد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ شن يانگ از اعضاى شركت فيلم بين‌المللى چين که در هجدهمین بازار فیلم ایران حضور دارد، با اشاره به اینکه چینی ها پیگیر سینمای ایران هستند، توضیح داد: پیش از آن که بخواهم در این جشنواره حضور داشته باشم، دو دیدگاه پیش روی من بود. اول اینکه بسیاری از همکاران چینی من که در دوره های قبل در این جشنواره حضور داشتند، همیشه از حضور در چنین جشنواره ابراز رضایت می کردند و دوم اینکه به هر حال جشنواره فیلم فجر معتبرترین جشنواره بین المللی ایران است.

يانگ بیان کرد: شركت در جشنواره فجر فرصت ديدار با كارگردانان معتبر ايرانى و همينطور آشنايى با توزيع كنندگان بنام بين المللى را براى مهمانان فراهم می کند.

این تهیه کننده سینمایی ادامه داد: در بین کارگردانان ایرانی که همیشه به خاطر دارم می توان به افرادی چون عباس كيارستمى و اصغر فرهادى اشاره کرد. آثار اصغر فرهادى در چين بسيار مورد توجه می گیرد.

شن یانگ در پایان گفت: سينماى ايران نه تنها براى مخاطب چينى بلكه براى مخاطب اروپايى ارائه دهنده نگاهى متفاوت از اجتماع و فرهنگ ايرانى است. علاقه شخصی من بيشتر به تماشاى فيلم‌هاى درام ايرانى است.

نظر شما