شناسهٔ خبر: 31943 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تبلیغ ماهواره‌ای خلاف امنیت ملی است؟

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی پخش آگهی تبلیغاتی از شبکه‌های ماهواره‌ای را خلاف مصوبه شورای امنیت ملی و امری غیر قانونی دانست و اما انتظار می‌رود صدا و سیما رفتار ایجابی به سینما داشته باشد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حبیب ایل بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی با بیان این مطلب در نخستین گفتگوی خود پس از منصوب شدن به معاونت ارزشیابی سازمان سینمایی، درباره انتقادهای مطرح شده مبنی بر پخش آگهی های تبلیغاتی فیلم های در حال اکران از شبکه های ماهواره ای در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: هفته گذشته شورای عالی تهیه کنندگان سینما دیداری با حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی مبنی بر عدم پخش آگهی های تلویزیونی داشتند.

ایل بیگی تصریح کرد: در این دیدار تهیه کنندگان گله کردند که صدا و سیما همکاری لازم برای پخش آگهی فیلم های در حال اکران نمی کند و این در حالی است که شبکه های ماهواره ای با قیمتی ارزان تر حاضر به پخش آگهی فیلم های اکران شده در سینمای ایران هستند.

وی ادامه داد: در ادامه این جلسه ایده و پیشنهادهایی برای برون رفت از این مشکل مطرح شد و از حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی درخواست کردند که برای حل این مشکل با صدا و سیما وارد مذاکره شود و تعامل جدی برای توجه ویژه رسانه ملی به پخش آگهی فیلم های در حال اکران کنند.

این مدیر سینمایی در پاسخ به این پرسش که چرا آگهی فیلم «استراحت مطلق» از یکی از شبکه های ماهواره ای پخش شده است؟ گفت: آنچه مسلم است پخش آگهی این فیلم از یکی از شبکه های ماهواره ای طبق مصوبه شورای امنیت ملی خلاف و امری غیر قانونی است و تخطی از قانون محسوب می شود و در این موضوع شکی نیست. اما مسأله اصلی چگونگی برخورد و عملکرد صدا و سیما در معرفی آثار سینمای ایران است.

ایل‌بیگی تأکید کرد: نکته مهم و قابل توجه این است که حمایت از سینمای ایران همواره از جمله تاکیدهای مقام معظم رهبری بوده و ایشان در صحبت های خود بارها عنوان کردند که کلید پیشرفت کشور با سینما گره خورده و بر حمایت از فیلم های ایرانی و نقش حمایتی اشاره کرده اند. از همین رو پیرو تاکید مقام معظم رهبری بر حمایت از سینمای ملی، این انتظار می رود که صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نقش و رفتار ایجابی نسبت به سینما داشته باشد.

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی تصریح کرد: کشور ما در میان سایر کشورهای دنیا و به خصوص در میان منطقه خاور میانه تنها کشوری است که فقط تولیدات داخلی را در سینماهای کشور نشان می دهد و به همین دلیل نیازمند حمایت است و صدا و سیما نقش مهمی در معرفی سینمای ایران دارد. سالانه ۱۰۰ فیلم در ایران تولید می شود که از این تعداد ۸۰ اثر از آثار فیلمسازان روی پرده می رود و دیده شدن دستاوردهای سینمای ایران نیاز به معرفی دارد.

ایل بیگی در پایان افزود: سینمای پر افتخار ایران نیاز به همدلی و حمایت دارد و ای کاش در سالی که به نام همدلی و همزبانی دولت و ملت نامیده شده است، صدا و سیما نیز دست از رفتارهای سلبی بردارد و نگاه حمایتی به سینمای ایران داشته باشد.

نظر شما