شناسهٔ خبر: 31957 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تخت جمشید و پاسارگاد دارای بودجه دائمی ملی شدند

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور گفت: برای آثار باستانی تخت جمشید و پاسارگاد بودجه دائمی ملی اختصاص یافته و رسیدگی به این مکان ها اولویت راهبردی این سازمان است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ مسعود سلطانی فر که روز چهارشنبه در شانزدهمین سفر استانی رییس جمهوری و هیات دولت به فارس سفر کرده است، در نشست شورای اداری شهرستان پاسارگاد بیان داشت:رسیدگی به دو یادمان تاریخی باستانی تخت جمشید و پاسارگاد 

مد نظر است از این رو برای حفاظت از این دو مکان تاریخی ظرف یک سال گذشته امکانات و شرایط بهتری فراهم شده است. 

وی اضافه کرد: ظرفیت گردشگری قابل توجهی در شهرستان پاسارگاد وجود دارد و چگونگی بهره برداری بهینه از این قابلیت هم اینک در دستور کار این سازمان قرار دارد.

معاون رییس جمهوری افزود: سفر دولت تدبیر و امید به استان فارس، دستاورد های بزرگی دارد زیرا دولت یازدهم قول های بی وعده نخواهد داد و تمام مصوبات سفر به استان های کشور در مدت فعالیت این دولت محقق خواهد شد .

سلطانی فر بیان کرد:خدمتگزاران دولت تدبیر و امید خود را خادم مردم می دانند و واقعیت ها را با آنها در میان خواهند گذاشت تا با حمایت مردم اهداف دولت تحقق یابد.

وی با اشاره به موفقیت دولت درمذاکرات هسته ای ایران با گروه ۱ + ۵بیان داشت:ادامه این موفقیت ها درآینده نه چندان دور بسیاری از مشکلات کشور را رفع می کند و روند توسعه اقتصادی را درپی خواهد داشت.

شانزدهمین سفر استانی رییس جمهوری و هیات دولت روز چهارشنبه (نهم اردیبهشت) به استان فارس آغاز شد و این سفر تا فردا (پنجشنبه) ادامه دارد.

یادمان تاریخی تخت جمشید یکی از چهار اثر ثبت شده استان فارس در فهرست آثار جهانی است که در سال ۱۹۷۹ میلادی با شماره ۱۱۴ در سازمان جهانی علمی ، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) ثبت شد. 

مجموعه جهانی تخت جمشید در شهرستان مرودشت و در فاصله ۶۰ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است. 

یادمان تاریخی پاسارگاد نیز در شهرستان پاسارگاد با مرکزیت سعادت شهر در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

دو مجموعه تاریخی یاد شده متعلق به دوره هخامنشیان است که این سلسله از سال ۳۳۰ تا ۵۵۰ پیش از میلاد در ایران حکومت کردند.

نظر شما