شناسهٔ خبر: 31963 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رییس سازمان سینمایی: سینما بهانه خوبی برای گفت وگو است

رییس سازمان سینمایی گفت: سینما بهانه خوبی برای گفتگو و دور هم جمع شدن است و امروز بیش از پیش نیازمند این مهم هستیم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، حجت الله ایوبی درمراسم ضیافت میهمانان حاضر در بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر و داوران این رویداد سینمایی افزود: جشنواره بین المللی فیلم فجر درحال برگزاری است و امیدوارم کاستی های آن را ببخشید. 

وی یادآورشد:سینما همچنان بهانه خوبی برای دور هم جمع شدن است و جشنواره ها قدرت هنر را نشان می دهند. 

رییس سازمان سینمایی اظهار کرد : سینما قدرتمند است و می تواند ما را دور هم جمع کند و در دنیای امروز ما بیش از پیش نیازمند گفت وگو و دور هم بودن هستیم. 

ایوبی تاکید کرد:با بمباران اطلاعات در دنیای امروز ، سو تفاهم ها افزایش یافته و بشر قربانی موج خبرهای کوتاهی است که می رسند و برای او فکری نمی سازند. 

وی توضیح داد:خیلی ازمیهمانان وقتی به ایران می آیند از شرایط موجود در کشورمان متعجب می شوند و من به آنان می گویم گاهی از تعجب آنان تعجب می کنم. 

رییس سازمان سینمایی گفت: مردم ما با فرهنگ خود زندگی می کنند و متاسفانه واقعیت های ایران کمتر معرفی شده است.

ایوبی اظهار کرد: ایران باید منادی صدای دیگری در دنیا باشد زیرا سینمای متفاوتی دارد و همه می بینیم در دنیای امروز که چقدر به سینمای ایران احترام می گذارند. 

وی ادامه داد: از میهمانانی که دعوت ما را برای حضور در این جشنواره پذیرفتند تقدیر می کنم. همچنین این جشن به افتخار میهمانان جشنواره و داوران این رویداد برگزار شده و معتقدم کار داوران بسیار دشوار است و از آنان تقدیر می کنم. 

ایوبی همچنین گفت: ایران مهد فرهنگ و سرزمین بزرگانی همچون حافظ و سعدی و مولانا است. 

رییس سازمان سینمایی در ادامه با قرائت یک دو بیتی از خیام به زبان روسی افزود: روسی ها عاشق خیام هستند و رباعی های خیام برای آنان بارها ترجمه شده است از این رو برای آنان از اشعار خیام می خوانم. 

وی در ادامه از دست اندرکاران برگزاری جشنواره تقدیر کرد. رییس سازمان سینمایی همچنین از زحمات مهندس عبداللهی به دلیل پذیرایی از هیات داوران جشنواره در خانه همایش تشکر کرد. 

در این مراسم همچنین استاد مالشوف رئیس دانشگاه تئاتر و سینمای روسیه که یکی از قدیمی ترین دانشگاه های سینمایی در دنیا است از رییس سازمان سینمایی و دست اندرکاران جشنواره فجر تقدیر و نشانی را که منقوش به اسماء الله بود به ایوبی تقدیم کرد. 

همچنین جوانشیر رییس اتحادیه سینماگران افغانستان نیز با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری جشنواره فیلم فجر، به رسم یادبود نشانی را به آنان اهدا کرد که منقوش به لوگوی اتحادیه سینماگران افغانستان بود. 

وی همچنین با قرائت یک بیت شعر از شاعر جوان افغان سخنرانی خود را اینگونه به پایان رساند: 

با هر دلی که شاد شود شاد می شوم آباد هرکه گشت آباد می شوم 
 

نظر شما