شناسهٔ خبر: 32058 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

طرح تجمیع واحدهای تهران دانشگاه آزاد کلید می‌خورد

رئیس دانشگاه آزاد از تجمیع واحدهای تهران دانشگاه خبر داد و گفت: ۲ واحد تهران جنوب و شمال در این زمینه پیشرفت خوبی داشته اند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، حمید میرزاده عصر دیروز در همایش گرامیداشت روز استاد با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری و همچنین ولادت حضرت علی(ع) با اشاره به طرح های در دست اقدام برای تجمیع واحدهای دانشگاه آزاد در تهران گفت: به نظر می رسد با طرح تجمیع واحد تهران- جنوب تا سال ۱۳۹۶ شاهد اهمیت و عظمت این واحد با ارزش باشیم و طرح تجمیع واحدهای تهران که شامل ۷ پردیس است در دست اقدام است که واحد تهران - جنوب و تهران – شمال در این طرح پیشرفت خوبی دارند و با این تجمیع ویژگی های دانشگاه به منصه ظهور می رسد.

وی با اشاره به افزایش رشته های تحصیلات تکمیلی در سال ۹۴ گفت: در سال ۱۳۹۲ تعداد رشته های ارشد ۵۵ رشته بود که در سال ۹۳ به ۱۲۵ رشته رسید و تعداد رشته های دکتری ۴۱ رشته بود که در سال ۹۳ به ۶۴ واحد دکتری رسید و تا اول مهرماه ۱۳۹۴ رشته های بیشتری به این مجموعه اضافه خواهد شد.

میرزاده با اشاره به کیفیت و جذب اساتید و تاسیس شرکت های دانش بنیان افزود: واحد تهران – جنوب جزو واحدهای بسیار موفقی است که به سمت توسعه کیفی حرکت می کند و مخصوصا در توسعه مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان پیشرو است و دانشگاه آزاد با توجه به سند علم و فناوری ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و سیاست های آیت الله هاشمی رفسنجانی حرکت مهمی را در ۴۰۰ واحد دانشگاهی برای توسعه شرکت های دانش بنیان آغاز کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد مراکز رشد ۶۱ واحد و شرکت های دانش بنیان بیش از ۴۰۰ واحد است که تا پایان سال ۹۴ شرکت های دانش بنیان به ۸۰۰ واحد و مراکز رشد به ۱۵۰ واحد افزایش می یابد.

میزاده در پایان اظهار داشت: اگر از بنده بپرسند مهمترین دستاورد پیروزی انقلاب را چه می دانید من اولین دستاورد پیروزی انقلاب اسلامی را تاسیس دانشگاه آزاد می دانم و حتی اگر تاسیس این دانشگاه باعث رقابت بیشتر دانشگاههای دیگر شده باشد باز هم تاسیس این دانشگاه خوب و مفید است.

نظر شما