شناسهٔ خبر: 32069 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مهم‌ترین آرای سروش در یک کتاب نقد و ارزیابی می‌شوند

عبدالحسین خسروپناه و حسن پناهی آزاد، نویسندگان کتاب «سروش، دین و نواندیشی: نقد و ارزیابی دیدگاه‌های دکتر عبدالکریم سروش» به طرح، نقد و ارزیابی مهم‌ترین دیدگاه‌های دکترعبدالکریم سروش پرداخته‌اند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ کتاب «سروش، دین و نواندیشی: نقد و ارزیابی دیدگاه‌های دکتر عبدالکریم سروش» به قلم عبدالحسین خسروپناه و حسن پناهی آزاد منتشر شد.
 
اين کتاب به نقد و ارزیابی دیدگاه‌های دکتر عبدالکریم سروش می‌پردازد و با طرح پنج محور از مباحث مختلف مورد بحث سروش، می‌کوشد با استفاده از منابع و آثار مرتبط، برخی از مهم‌ترین آرا و اندیشه‌های سروش را مورد بررسی قرار دهد.

نویسندگان در فصول کتاب، ابتدا دیدگاه سروش را بر اساس آثار و عبارات خود وی نقل و سپس بررسی و آسیب‌شناسی کرده‌اند. 
 
خوانندگان در فصل آغازین کتاب «سروش، دین و نواندیشی: ...» می‌توانند مباحثی درباره «قبض و بسط تئوریک شریعت» را ــ که یکی از مهم‌ترین نظریه‌های سروش است ــ از نظر بگذرانند.

مؤلفان در ادامه، «انتظار بشر از دین و قلمرو دین» را از منظر سروش بررسی کرده و سپس در فصل بعد نگاهی به «نبوت و بسط تجربه نبوی» از منظر سروش داشته‌اند. «جامعه دینی» و «اندیشه سیاسی و حکومت دینی» نیز از دیگر مباحث مطرح شده از سوی عبدالکریم سروش است که در دو فصل پایانی این کتاب بررسی شده است.

کتاب «سروش، دین و نواندیشی» از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و با همکاری کانون اندیشه جوان و نشر معارف در ۱۲۳ صفحه با شمارگان یک‌هزار نسخه به بهای ۷ هزار تومان منتشر شده است.

نظر شما